جایزه گیلر 2018 برنده اش را شناخت، اسی ادوگیان باز هم برد

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت جایزه، اسی ادوگیان به عنوان برنده جایزه 100 هزار دلاری گیلر اسکاتی بانک کانادا انتخاب شد. رمان جدید او با عنوان واشنگتن سیاه این موفقیت را برای او رقم زد.

جایزه گیلر 2018 برنده اش را شناخت، اسی ادوگیان باز هم برد

رمان واشنگتن سیاه درباره بردگی است و شخصیت اصلی آن بلک یا سیاه از قربانیان وحشی گری انسان هاست که از مادرش جدا می گردد و باید راستا زندگی اش را به عنوان برده به تنهایی ادامه دهد.

این جایزه در مراسمی که نویسنده و مجری تلویزیونی ریک مرسر مجری آن بود با حضور حدود 500 تن از اعضای جامعه نشر، رسانه و هنرهای ارتباطاتی کانادا برنده اش را معرفی کرد. این مراسم به صورت مستقیم از شبکه سی بی سی پخش می شد.

سال جاری بیست و پنجمین سال برگزاری مراسم اهدای جایزه گیلر بود.

در فهرست نهایی این رقابت که یکم اکتبر اعلام شده بود پاتریک دوویت برای رمان خروج فرانسوی، اریک دوپون برای رمان ترانه هایی برای سرمای قلب، شیلا هتی برای مادری و تیا لیم برای یک اقیانوس از دقیقه ها جای داشتند.

یک گروه داوری پنج نفری کار انتخاب برنده این رقابت را برعهده داشتند که شامل کمال السلایل به عنوان رییس هیات داوران، ماکسین بیلی و هیتر اونیل نویسندگان کانادایی و جان فریمن نویسنده آمریکایی و فیلیپ هنشر رمان نویس بریتانیایی به عنوان اعضای گروه داوری بود.

اسی ادوگیان یک بار دیگر جایزه گیلر را سال 2011 برای بلوز دورگه از آن خود نموده بود. وی فینالیست جایزه من بوکر، جایزه ادبی فرماندار کل کانادا، جایزه داستان بنیاد نویسندگان راجرز و جایزه اورنج برای داستان بوده است.

این نویسنده که در ویکتوریا بریتیش کلمبیا زندگی می نماید قرار است 22 نوامبر در مراسمی به صورت آنلاین به سوال های مخاطبانش پاسخ بدهد.

جک رابینوویچ بنیانگذار این جایزه در سال 1994 بود. این جایزه معتبر ادبی از آن موقع هر سال برای انتخاب بهترین اثر داستانی کانادا اهدا می گردد و به برنده خود 100 هزار دلار اهدا می نماید. هر یک از فینالیست ها نیز یک جایزه 10 هزار دلاری دریافت می نمایند. این جایزه به یاد روزنامه نگار ادبی دوریس گیلر توسط همسرش ایجاد شده است. رابینوویچ سال پیش درگذشت و سال جاری دومین سالی است که این جایزه بدون حضور او برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 190

به "جایزه گیلر 2018 برنده اش را شناخت، اسی ادوگیان باز هم برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه گیلر 2018 برنده اش را شناخت، اسی ادوگیان باز هم برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید