جزییات تمهیدات حمل و نقلی برای توسعه گردشگری یزد

به گزارش مجله فیروزی، استاندار یزد از پیگیری برقراری پروازهای بین یزد و شیراز و دو خطه کردن راستا ریلی یزد و کرمان به عنوان دو اقدام توسعه ای در حوزه گردشگری اطلاع داد.

جزییات تمهیدات حمل و نقلی برای توسعه گردشگری یزد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای زمستانی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی طالبی اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت شکل گیری مراودات و تسهیلات بیشتر برای گردشگران رئوس مثلث طلایی گردشگری ایران و با توجه به این که قرار است استان های یزد، اصفهان و فارس مراوداتی را برای تسهیل گردشگری فراهم نمایند لذا لازم است که ارتباطات بین سه استان تقویت و عزیمت گردشگران به این استان ها تقویت گردد.

وی گفت: تکمیل راه آهن یزد - اقلید اقدامی موثر در برقراری شبکه ریلی جهت قطار مسافربری شیراز به یزد است، این اقدام در توسعه گردشگری حتی در بعد ملی نیز موثر خواهد بود.

استاندار گفت: امکان و تقویت راستا هوایی یزد - شیراز در بازدیدی که با حضور استاندار فارس انجام شد، مورد آنالیز و پیگیری قرار گرفته اما برقراری این پرواز مستلزم وجود تورهای گردشگری با مقصد اصفهان، یزد و فارس است.

وی توضیح داد: در رابطه با اقدامات اجرا شده به منظور ایجاد این زیرساخت در یزد نیز مقرر شد که مذاکراتی با چند شرکت هواپیمایی در این رابطه انجام گردد، ضمن این که باید با آژانس های گردشگری به عنوان متولیان برگزاری تورهای خارجی هم مذاکراتی انجام گردد تا برنامه گردشگری مناسبی برای بازدید گردشگران در راستا فارس - یزد - کرمان فراهم گردد.

طالبی گفت: علاوه بر طرح دو خطه کردن راه آهن کرمان - یزد، دو خطه کردن راه آهن بافق(یزد) - اصفهان نیز در حال اجرا است و اگر راستا بافق تا کرمان هم از این امکان برخوردار گردد، شرایط مراودات یزد - کرمان و سایر مناطق کشور فرایند بهتری خواهد یافت و توسعه حمل و نقل ریلی و توسعه گردشگری را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: این طرح در سال 99 بهره برداری شده و خوشبختانه این طرح ریلی هم اکنون در حال اجرا است و با سفر رئیس جمهور به استان های یزد و فارس بر افتتاح این طرح در سال 99 تاکید شده است.

استاندار یزد در خاتمه نیز بر توسعه زیرساخت های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی تاکید نمود و از انجام اقداماتی موثر در این راستا اطلاع داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 577

به "جزییات تمهیدات حمل و نقلی برای توسعه گردشگری یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تمهیدات حمل و نقلی برای توسعه گردشگری یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید