فاصله تهران تا یزد با ماشین، قطار و هواپیما

به گزارش مجله فیروزی، اگر چشم تان از تماشا ساختمان­ های چندطبقه با نمای سنگی خسته شده است و دوست دارید از این فضای مدرن فاصله بگیرید؛ سوار یک ماشین زمان شوید و در تاریخ سفر کنید، در این مقاله به شما می ­گوییم چطور خودتان را به یکی از تاریخی­ ترین شهرهای ایران برسانید. شهر یزد به عنوان اولین شهر ایرانی که ثبت جهانی شده است؛ مقصدی تماشای برای تمام افرادی است که قدم زدن در کوچه­ های قدیمی و بازدید از خانه­ های باستانی با دیوارهای کاهگلی را دوست دارند. با ما در این بلاگ همراه شوید تا درباره مسیر و فاصله تهران تا یزد بیشتر بدانید.

فاصله تهران تا یزد با ماشین، قطار و هواپیما

چطور می توانیم به یزد سفر کنیم؟

برای آن که از تهران به یزد برسید باید جاده ه­ای 625 کیلومتری را طی کنید. این مسیر به نظر طولانی می­ رسد اما برای آن­ هایی که عاشق کویر هستند این ساعت ها بسیار لذت ­بخش خواهد بود.

فاصله تهران تا شهر یزد را می ­توان با ماشین شخصی رفت که حدود 6 ساعت و چهل دقیقه طول می ­کشد. البته اگر قصد دارید به یزد بروید اما نمی­ خواهید با ماشین شخصی سفر کنید، راه های دیگری هم هستند. شما می ­توانید با اتوبوس، قطار یا هواپیما به این شهر بروید. برای آن که با اطلاعات بیشتری درباره هر کدام از این روش ها به دست آورید این بلاگ را تا آخر بخوانید.

در مسیر رسیدن یه یزد با ماشین شخصی

اگر قصد دارید مسیر و فاصله تهران تا یزد را با ماشین شخصی بروید دو راه پیش رو دارید.

در مسیر اول که کوتاه ترین فاصله تهران تا یزد است ابتدا به شهر قم می­ رسید. این جاده بدون پیچ وخم به استان اصفهان می­ رسد و از شهرهای کاشان و نایین می­ گذرید. سپس به استان یزد و شهر میبد خواهید رسید.

به شما پیشنهاد می­ کنیم حالا که با ماشین شخصی سفر نموده ­اید در شهر میبد توقفی داشته باشید و سری به کوره ها و کارگاه های میبد بزنید. پس از میبد و اردکان، به شهر تاریخی یزد وارد می ­شوید.

مسیر دومی که می ­توانید برای رفتن یه یزد انتخاب کنید یک راه کویری و البته نامتعارف است. این جاده به نام جاده جندق معروف است و از شهر های گرمسار، سمنان و جندق عبور می­ کند. البته باید بگوییم امکانات بین راهی بسیار کمی در این جاده است و از مسیر اول نیز طولانی ­تر خواهد بود.

فاصله تهران تا یزد با اتوبوس چند ساعت است؟

ممکن است بخواهید مسیر و فاصله تهران تا یزد را با اتوبوس بروید. این مسیر حدود 7 تا 8 ساعت زمان می­ برد. این سفر زمینی از بزرگراه قم ـ تهران شروع می گردد و اتوبوس پس از عبور از قم به آزادراه امیرکبیر کاشان می رسد. حدود چهارساعت بعد از شروع سفر به شهر نائین در استان اصفهان می­ رسید. رسیدن به این شهر خبر خوبی برای شماست چون به این معنی است که اتوبوس بیشتر از نیمی از مسیر را طی نموده و به زودی تابلو میبد اردکان را می­بینید.

اردکان آخرین شهری است که قبل از یزد از آن عبور می­ کنید و یک ساعت بعد به ترمینال مسافربری یزد در جاده خضر آباد می­ رسید. اطراف ترمینال وسایل حمل­ و­نقل عمومی مثل تاکسی برای رسیدن به مرکز شهر وجود دارد، پس می توانید بدون نگرانی به هتل محل اقامت تان بروید.

امکان خرید راحت و بدون دردسر بلیط اتوبوس تهران-یزد از اپلیکیشن و سایت خبرنگاران تریپ وجود دارد.

قطار تهران- یزد چند ساعت بعد به مقصد می رسد؟

راه سومی که برای طی کردن مسیر و فاصله تهران تا یزد وجود دارد سفر با قطار است. فاصله تهران تا یزد 625 کیلومتر است که بین 6 تا 9 ساعت طول می­ کشد تا با قطار به یزد برسید. سفر با قطار به علت امنیت و راحتی آن جز محبوب ترین سفرهاست. قطار سریع السیر 4 ستاره غدیر، قطار های 4 ستاره اتوبوسی نگین و یا قطار های 3 ستاره کویر در این مسیر ریلی تردد دارند. البته یادتان باشد ممکن است فاصله زمانی این دوشهر برای قطارهای سریع­ السیر یا معمولی متفاوت باشد پس حتما در انتخاب قطار مورد نظرتان این موضوع را در نظر بگیرید.

قطاری که از تهران به سمت یزد می ­رود از ایستگاه های محمدیه، کاشان، بادرود و اردکان می­ گذرد تا به مقصد برسید. راه آهن یزد در مرکز شهر است و دغدغه ای برای پیدا کردن تاکسی یا اتوبوس نخواهید داشت.

پرواز در آسمان شهر بادگیرها

ازآنجایی که سفر با هواپیما سریع تر و راحت­ تر از هر وسیله دیگری است، ممکن است انتخاب کنید که به جای سفر زمینی، با هواپیما خودتان را به یزد برسانید تا زمان بیشتری برای گشت­ و­گذار در این شهر داشته باشید.

مسیر و فاصله تهران تا یزد با هواپیما حدود یک ساعت است. سفر هوایی شما از فرودگاه مهرآباد تهران شروع می­ گردد و هواپیما در فرودگاه شهید صدوقی یزد به زمین می نشیند. از فرودگاه تا مرکز شهر یزد فاصله زیادی وجود ندارد و به راحتی می­ توانید خودتان را به مکان­ های دیدنی و مراکز خرید در شهر برسانید.

مقایسه قیمت انواع بلیط از تهران به یزد و رزرو بلیط هوایپما به وسیله سایت و اپلیکیشن خبرنگاران تریپ امکان­پذیر است.

مناسب ترین روش برای رسیدن از تهران به یزد

در این مقاله چهار روش برای طی کردن مسیر و فاصله تهران تا یزد را شرح دادیم. هر کدام از این روش ها مزایا خاص و طرفدارانش خودش را دارد.

سفر با ماشین شخصی حال وهوای متفاوتی دارد و هرجایی از مسیر که بخواهید توقف می کنید. از طرفی در سفر با اتوبوس دیگر یکی از همسفران تان به خاطر رانندگی زیاد خسته نمی گردد. سفر با قطار هم که راحت ترین نوع سفر است. در تمام مدت سفر با قطار می توانید استراحت کنید و برای گشت وگذار در شهر انرژی خود را ذخیره کنید.

اگر هم می­ خواهید در سریع ­ترین حالت ممکن خودتان را به یزد برسانید، هواپیما برترین گزینه است.

توصیه می کنیم حالا که با مزایای هر روش آشنا شدید، با توجه به شرایط خودتان برترین و مناسب ترین روش را انتخاب کنید تا سفر لذت بخشی به شهر خشتی ایران داشته باشید.

برای رفتن به اولین شهر خشتی دنیا آماده شوید!

شهر یزد یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری بین گردشگران ایرانی و خارجی است. بازدید از یادگیرهای بلند، معماری متفاوت خانه ها و قنات ها در این شهر کویری، هر مسافری را شگفت زده می نماید. بافت تاریخی و باستاتی شهر یزد تا به امروز تغییری ننموده است و چند دقیقه قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر کافی است تا با مردمان نجیب و مهمان نواز شهر آشنا شوید.

یادتان باشید در سفرتان به این شهر، حتما به شیرینی فروشی های یزد سر بزنید و خوشمزه ترین شیرینی های دنیا را امتحان کنید. بعلاوه یزد غذا های سنتی و محلی خوشمزه ای هم دارد که چشیدن طعم شان سفرتان را دلچسب تر می نمایند.

محبوب ترین غذاهای سنتی یزد

اقامت در یزد با برترین قیمت

بعد از آنالیز روش های سفر به یزد، ممکن است با خودتان فکر کنید وقتی به این شهر رسیدید، کجا باید اقامت کنید. در پاسخ به این سوال باید بگوییم، اصلا نگران نباشید. یزد شهر هتل های سنتی و اصیل است. بیشتر این هتل ها، خانه های قدیمی بوده اند که هنور ظاهر قدیمی خود را حفظ نموده اند اما امکانات بسیار زیادی دارند. البته اگر دوست دارید در هتلی مدرن اقامت داشته باشید، هتل های امروزی هم در این شهر کم نیستند.

هتل پارسیان صفائیه، هتل داد، اقامتگاه بوم گردی نارنجستان و هتل باغ مشیرالممالک برترین هتل های شهر بزد هستند. شما می توانید این هتل ها و دیگر اقامتگاه های یزد را با برترین قیمت در خبرنگاران تریپ مشاهده و با خیال راحت هتل موردنظرتان را رزرو کنید.

برترین هتل های یزد کدامند؟

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2002

به "فاصله تهران تا یزد با ماشین، قطار و هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله تهران تا یزد با ماشین، قطار و هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید