خبرنگاران الکاظمی: اتحادیه اروپا در جنگ علیه داعش به عراق یاری کند

به گزارش مجله فیروزی، بغداد- خبرنگاران- مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق امروز (دوشنبه) تاکید نمود کرد که اتحادیه اروپا دوست و شریک بغداد است و امیدواریم در جنگ علیه داعش به ما یاری کند.

خبرنگاران الکاظمی: اتحادیه اروپا در جنگ علیه داعش به عراق یاری کند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

الکاظمی در ملاقات با سفیران اتحادیه اروپا در کاخ نخست وزیری همچنین خواهان حمایت این اتحادیه از عراق در شرایط مالی کنونی ناشی از انتشار ویروس کرونا و کاهش قیمت جهانی نفت شد.

به گزارش دفتر رسانه ای نخست وزیر، وی همچنین اظهار کرد که بر برطرف موانع سرمایه گذاری و هموار سازی مسایل پیش روی شرکت های اروپایی ها در عراق کوشش خواهد نمود.

الکاظمی گفت که باعث افتخار است که مناسبات و روابط عراق با کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاریخی است.

نخست وزیر جدید عراق بیان نمود که ما امیدوار به یاری کشورهای اروپایی به بغداد برای ساماندهی اقتصاد کشور هستیم و از شرکت های اروپایی می خواهیم در عراق سرمایه گذاری نمایند و در این زمینه وعده می دهیم موانعی که ممکن است در این جهت باشد را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد که ما به وعده خود به مردم عراق در احترام به حقوق بشر، حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز، حمایت از تظاهرات نمایندگان، محاکمه عوامل تعدی به آنها، انجام اصلاحات و برگزاری انتخابات آزاد و سالم پایبندیم.

از سوی دیگر در این ملاقات رئیس و اعضای هیات سفرای اتحادیه اروپا ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید و کسب رای اعتماد مجلس، بر حاکمیت عراق و اهتمام اروپا به ثبات این کشور و نیز پایبندی این کشورها به حمایت از کوشش های بغداد برای مبارزه با داعش و همکاری به منظور مقابله با بحران مالی و بهداشتی تاکید کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 842

به "خبرنگاران الکاظمی: اتحادیه اروپا در جنگ علیه داعش به عراق یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران الکاظمی: اتحادیه اروپا در جنگ علیه داعش به عراق یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید