خبری خوب برای باشگاه های لیگ فزونی، قانون حضور خارجی ها اصلاح می گردد

به گزارش مجله فیروزی، به نظر می رسد سازمان لیگ میخواهد پیش از آغاز مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قانون منع حضور خارجی ها در تیم های لیگ رجحان را اصلاح کند.

خبری خوب برای باشگاه های لیگ فزونی، قانون حضور خارجی ها اصلاح می گردد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، هم اکنون اخبار متعددی از تیم های رقیب به گوش می رسد. الهلال حریف استقلال در مرحله یک شهتم نهایی در کوشش برای بخدمت گیری موسی مارگا همبازی مهدی طارمی در نوک خط حمله پورتو است. مهاجم اهل اقتصادی که بدون شک در سن 30 سالگی قادر خواهد بود در خط حمله تیم الهلال ارایه گر بازی های خوبی باشد. هم چنین نشریه الریاضیه عربستان اطلاع داد که مانو منزس، سرمربی برزیلی النصر به سران باشگاه اعلام نمود جلال الدین ماشاریپوف ستاره ازبک را احتیاج دارد تا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند. النصر تصمیم گرفته ماشاریپوف را جانشین برد جونز دروازه بان استرالیایی اش کند. در چنین شرایطی تیم های ایرانی از بهره گیری از بازیکنان خارجی محروم هستند به این خاطر که قانونی در ابتدای فصل وضع شده که حضور خارجی های جدید در تیم های لیگ فزونی ممنوع است. حتی برای تیم هایی که درگیر بازی های لیگ قهرمانان آسیا هستند.

بر اساس خبرهای رسیده از راهروی فدراسیون فوتبال قرار است سازمان لیگ پیش از شروع مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا این قانون را اصلاح تا سه تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از آن بهره ببرند. قانون منع حضور خارجی های جدید در تیم های لیگ فزونی که شامل مربی هم می گردد به این بهانه در فوتبال ایران وضع شد که پرونده های متعددی علیه تیم های ایرانی در فیفا شکل گرفت. از سویی بالا رفتن ارزش دلار در برابر ریال که در سال های اخیر بی سابقه بود بهانه ای شد تا این قانون در فوتبال ایران وضع گردد چرا که با قیمت ریال دستمزد خارجی ها در فوتبال ایران افسانه ای می شد. اما سازمان لیگ در گزارشاتی که دریافت نموده متوجه شده این قانون بیشتر موجب افزایش دستمزد ستاره های ایرانی شده است و حتی بعضی از ستاره ها خواستار دریافت دستمزد به دلار بودند که فدراسیون فوتبال اعلام نمود که عقد قرارداد دلاری با بازیکن ایرانی ممنوع است.

البته اینبار قانون حضور خارجی ها در لیگ برتر اصلاحیه های جدی خواهد داشت. از جمله اینکه تیمی که دارای پرونده در فیفا باشد تا زمان مختومه کردن همه پرونده ها حق جذب بازیکن و مربی خارجی را نخواهد داشت واز سویی با طرح شکایت جدید برای یک مدت تعیین از این امتیاز محروم خواهد شد. از طرفی برای حضور خارجی های با کیفیت در تیم های لیگ فزونی فیلترهای حضور بازیکن خارجی در تیم های لیگ فزونی قوی تر خواهد شد و اینها قرار است در نشست آینده اعضای هیات رییسه سازمان لیگ مورد آنالیز و مصوبه آن برای تایید در اختیار اعضای هیات رییسه قرار گیرد.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر فرهاد مجیدی سرمربی استقلال هم به دنبال جذب مربی خارجی بود که فعلا به او گفته شد نمی تواند از مربی خارجی در کادر فنی خود بهره ببرد.

ورزش3

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1455

به "خبری خوب برای باشگاه های لیگ فزونی، قانون حضور خارجی ها اصلاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبری خوب برای باشگاه های لیگ فزونی، قانون حضور خارجی ها اصلاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید