خرید و فروش کتاب دست دوم دانشگاهی ، کنکوری و... به صورت آنلاین

به گزارش مجله فیروزی، خبرگزاری خبرنگاران- مسئله ای که امروزه بسیاری از دانشجو ها و افراد محصل دارند این است که چون بستر آنلاینی مخصوص دانشجو ها نیست پس در تهیه کتاب دست دوم دانشگاهی و کنکوری به مشکل بر میخورند و کتابی که میخواهند را به راحتی پیدا نمی نمایند و در بسیاری موارد با هزینه بیشتر کتاب مد نظر خود را تهیه می نمایند. اما روبرد یک شبکه اجتماعی تحصیلی است که اگر میخواهید کتاب دست دوم دانشگاهی و کنکوری خود یا هر کتاب دیگری که مورد احتیاجتون هست رو از دانشجو ها در روبرد تهیه کنید و حتی کتاب خود را که دیگر احتیاج احتیاج ندارید به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن بفروشید ، پس حتما به قسمت احتیاجمندی های روبرد سر بزنید و احتیاج تحصیلیتون رو رفع کنید.

خرید و فروش کتاب دست دوم دانشگاهی ، کنکوری و... به صورت آنلاین

در روبرد به راحتی میتونید در بخش احتیاجمندی ها خرید و فروش کتاب دست دوم دانشگاهی خود را انجام دهید.

بازار آنلاین کتاب دست دوم

دیگر همانند قبل برای خرید و فروش کتاب دست دوم تنها راه ،مراجعه به کتابفروشی های فیزیکی کتاب دست دوم نیست . در گذشته باید هزینه های زیادی برای رفت و آمد به کتاب فروشی ها به خصوص در کلان شهر ها و مشاهده کتاب های دست دوم و خرید آن ها ، یا حتی حمل کتاب های دست دوم برای فروش به کتابفروشی ها صورت میگرفت . در هر دو صورت امکان این وجود داشت که نسخه دست دوم کتاب مد نظر شما موجود نباشد، یا اگر قصد فروش کتاب دست دوم خود را داشتید کتابفروشی های فیزیکی کتاب شما را خریداری ننموده و یا با قیمت بسیار اندک از شما خریداری نمایند و شما هیچ راه ارتباطی با کتاب فروشی های کتب دست دوم شهر های دیگر نداشتید .

حال اگر موارد بالا برای شما اتفاق می افتاد راهی جز خرید کتاب نو به جای کتاب دست دوم و با صرف هزینه نسبتا بالاتر و فروش کتاب های خود با مبلغ بسیار پایین تر نداشتید ، روبرد بستری فراهم نموده است که مسائل ذکر شده رفع گردد . شما در روبرد میتوانید به راحتی درخواست خرید و فروش کتاب دست دوم خود را قرار دهید و چون روبرد مخصوص دانشجو ها و افراد تحصیل نموده و کتاب خوان است درخواست شما به مخاطب هدف نشان داده خواهد شد پس در سریع ترین زمان ممکن احتیاج خود را رفع میکنید.

کتاب جزء مواردی است که به شرط نگهداری مناسب ، دست دوم بودن آن تاثیری بر کیفیت کتاب ندارد چون محتوا و مطالب کتاب است که ارزش و اهمیت دارند و دست دوم نمیشوند پس هدف کتابخوان ها مطالب درون کتاب ها است و دیگر دست دوم یا نو بودن کتاب تفاوتی نمیکند. پس روبرد با فراهم آوری بستری برای خرید و فروش کتاب دست دوم دانشگاهی و کنکوری یاری می نماید تا از محتوا درون کتاب ها بهره ببرید.

خرید و فروش کتاب دست دوم دانشگاهی و کنکوری در سال های اخیر به علت صرفه مالی و این که ارزان تر از خرید کتاب نو است با توجه به گرانی کاغذ رونق بیشتری گرفته است البته هنوز مقدار خرید و فروش کتاب دست دوم به رونق اصلی نرسیده است ، یکی از اهداف روبرد به عنوان شبکه اجتماعی تحصیلی و در قسمت احتیاجمندی های تحصیلی یاری به بهبود و بیشتر شدن این چرخه است تا افراد کتاب خوان هر بار برای خرید کتاب هزینه کمتری صرف نمایند و یا افرادی که کتاب های زیادی برای مدت طولانی احتیاج دارند مانند کتاب یاری آموزشی ، کتاب کنکوری ، کتاب دانشگاهی وغیره برای کاهش هزینه های خود می توانند از کتاب های دست دوم احتیاج خود را تامیین نمایند.

خرید و فروش کتاب دست دوم از دیگر کالاهای دست دوم مطمئن تر است. قیمت و سال انتشار بر روی جلد کتاب چاپ شده است و خریدار کتاب دست دوم متوجه می گردد که قیمت فروش بالاتر و یا پایین تر از کتاب نو است و خرید دست دوم کتاب مورد نظر ارزان است یا نه .

علت عدم استقبال از سوی مردم نسبت به نسخه های الکترونیکی و دیجیتال کتاب چیست؟

یکی از مواردی که خواندن کتاب دیجیتال را راحت میکند استفاده از ابزار خوانش کتاب است که به علت عدم توجه ناشران و عدم رایج بودن این ابزار مورد استفاده عموم قرار نمیگیرد و خواندن کتاب دیجیتال با تلفن همراه به علت کوچک بودن صفحه گوشی و لپ تاپ به علت خستگی چشم خواننده، مورد استقبال زیاد قرار نمیگیرد.

علت دیگری که باعث عدم استقبال شده است ، بی کیفیت بودن کتب دیجیتال است امکاناتی از قبیل انتخاب کلمه، ترجمه همزمان ،قابلیت ذخیره اطلاعات ، چند زبانه بودن و اتصال به مراکز اطلاعات مانند ویکی پدیا است که در کتب دیجیتال فارسی دیده نمیگرددو صرفا به خود متن ختم میگردد که نبود این امکانات استقبال به کتب دیجیتال را کم میکند.

بعلاوه کتاب های دست دوم دانشگاهی و کنکوری هستند که در سال های اخیر به چاپ مجدد نرسیده اند و افرادی به این کتاب ها احتیاج دارند و افرادی هستند که این کتاب ها را در قفسه کتابخانه های خود دارند ولی بدون استفاده هستند ، خرید و فروش این کتاب های دست دوم به صورت آنلاین یکی از برترین راه هایی است که دانشجو ها ، کنکوری ها و کتاب خوان ها در هر مکانی که هستند به این کتاب های دست دوم دست پیدا نمایند و از قطع درختان برای تهیه کاغذ و چاپ مجدد کتاب جلوگیری گردد، به این صورت است که به محیط زیست یاری شایانی می گردد.

برای فهم و درک بهتر اهمیت خرید و فروش کتاب دست دوم و اهمیت رونق گرفتن چرخه کتاب های راکد قصد داریم مطالبی در خصوص مسائل چاپ کتاب تازه و هزینه های چاپ کتاب ، دلایل پایین بودن سرانه مطالعه کشور و ... که در سال های اخیر به وجود آمده بیان کنم.

روبرد یک شبکه اجتماعی تحصیلی است که از قسمت احتیاجمندی های آن می توانید کتاب دست دوم دانشگاهی و کنکوری خود را خریداری کنید و بفروشید، برای کارهای پژوهشی خود همیار پژوهشی پیدا کنید، با یاری بقیه و پیدا کردن همیار تحصیلی احتیاج های تحصیلی تون رو رفع کنید مثل حل تمرین ، امتحانات و..... روبرد اومده تا احتیاج دانشجوها رو رفع کنه به رشدشون یاری کنه.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1743

به "خرید و فروش کتاب دست دوم دانشگاهی ، کنکوری و... به صورت آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید و فروش کتاب دست دوم دانشگاهی ، کنکوری و... به صورت آنلاین"

1 دیدگاه

محمدعلی 16 فروردین 1401

چه سایتی رو پیشنهاد میکنید برای خرید کتاب دست دوم دانشگاهی؟

پاسخ به محمدعلی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید