خودروی صفری که در معاینات فنی مردود می گردد!

به گزارش مجله فیروزی، رییس انجمن معاینه فنی استان تهران گفت: ترمز ها و یاری فنر از جمله مواردی هستند که حتی نیسان وانت های صفر هم در تست آن مردود می شوند.

خودروی صفری که در معاینات فنی مردود می گردد!

به گزارش باشگاه خبرنگاران، غضنفر طاوسی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد خودرو های کشور که واجد شرایط معاینه فنی هستند به مراکز معاینه فنی مراجعه ننموده اند، گفت: روشن نبود دوربین های معاینه فنی در جاده های مواصلاتی کشور باعث شده تا خودرو های فاقد معاینه فنی به راحتی در این جاده ها تردد نمایند.

وی اضافه نمود: خواب آلودگی راننده در کنار نقص فنی خودرو از عواملی بودند که در ایام نوروز باعث افزایش تلفات جاده ای شدند، به طور مثال اگر ترمز و یا یاری خودرویی که به مرکز معاینه فنی مراجعه نموده بود آنالیز، تعمیر و تعویض می شد، موقع حادثه راننده می توانست خودرو را کنترل یا با سرعت کمتری واژگون گردد. طاووسی با بیان اینکه بیشتر خودرو های ایرانی نو خانواده پژو در بخش کاتالیزور رد می شوند، اضافه نمود: جنس کاتالیزور ها تغییر نموده و نسبت به یک ده قبل ضعیف تر شده.

وی گفت: در خانواده پراید و 206 هم سنسور اکسیژن از جمله مواردی است که معیوب است و مقدار سوخت و الایندگی خودرو را بالا می برد. طاوسی با اشاره به اینکه کمترین مردودی برای خود ال 90 است، گفت: در مقابل ال 90، خودروی نیسان بیشترین مردودی را دارد به گونه ای که حتی نیسان های صفر کیلومتر هم دارای 2 تا 4 نقص فنی هستند. ترمز عقب نیسان وانت و حتی پیکان وانت، جزو مواردی است که در تست های ترمز رد می شوند که چرا به دلیل نشت روغن ها و تمام شدن لنت ها با ضعف چشم گیری روبرو هستند که این ضعف خود را به خوبی در تصادفات نشان می دهد.

طاووسی با اشاره به اینکه خودرو های که ارتفاع خود را پایین آورده اند، مردود خواهند شد، ادامه داد: برش یاری فنر یا پایین آوردن به نوعی دست کاری خودرو محسوب می گردد که این مورد در تست های معاینه فنی مردود می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2060

به "خودروی صفری که در معاینات فنی مردود می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی صفری که در معاینات فنی مردود می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید