درمان جدید تصلب شرایین با آنتی بیوتیک معمولی

به گزارش مجله فیروزی، محققان از شناسایی روش جدیدی برای درمان بیماری تصلب شرایین خبر داده اند و نکته مهم آن است که بدین منظور از یک داروی عادی آنتی بیوتیک متداول در بازار استفاده شده است.

درمان جدید تصلب شرایین با آنتی بیوتیک معمولی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان از شناسایی روش جدیدی برای درمان بیماری تصلب شرایین خبر داده اند و نکته مهم آن است که بدین منظور از یک داروی عادی آنتی بیوتیک متداول در بازار استفاده شده است.

تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کمبریج منجر به شناسایی سازوکار تصلب شرایین در بدن انسان و تجویز دارویی عادی و ساده برای درمان آن شده است.

همزمان با افزایش سن انسان ها، ذخایر کلسیم بدن به تدریج در دیواره های شریان های مختلف رسوب می نماید. این امر موجب گرفتگی رگ ها و ابتلای انسان به بیماری های مختلفی می گردد که از جمله آنها می توان به حمله قلبی، سکته قلبی و زوال عقل اشاره نمود.

تا به امروز دانشمندان دقیقا نمی دانستند علت رسوب کلسیم در رگ های بدن چیست. اما آنها با استفاده از روشی موسوم به طیف سنجی رزونانس مغناطیسی هسته ای، پی بردند علت این پدیده مولکولی به نام PAR یا poly(ADP ribose) است. این مولکول زمانی فراوری می گردد که سلولی می میرد. با مرگ سلول یون های کلسیم آزاد شده و به دیواره رگ ها می چسبند.

مقابله با عملکرد تخریبی این مولکول با استفاده از آنتی بیوتیکی به نام minocycline ممکن است. آزمایش های اجرا شده در این زمینه بر روی حیوانات توانایی minocycline برای بلوکه کردن فراوری PAR را ممکن می نماید. نتیجه این امر کاهش احتمال تصلب شرایین است. آنالیز ها نشان می دهد استفاده از 5 میلی گرم آنتی بیوتیک یادشده می تواند جلوی تصلب شرائین را بگیرد. قرار است با اعمال بعضی تغییرات بر روی آنتی بیوتیک یادشده توانایی تاثیرگذاری آن در این زمینه افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 100

به "درمان جدید تصلب شرایین با آنتی بیوتیک معمولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان جدید تصلب شرایین با آنتی بیوتیک معمولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید