درمان سریع گودی و سیاهی زیر چشم

به گزارش مجله فیروزی، درمان گودی و سیاهی زیر چشم به روش های مختلفی مانند تزریق ژل و چربی، استفاده از لیزر، پیلینگ شیمیایی، لیفیتینگ پوست با جراحی و... انجام می شود

درمان سریع گودی و سیاهی زیر چشم

گودی و سیاهی زیر چشم ها مدتی است که شما را دچار افسردگی کرده است. با اینکه روحیه شاد و پر نشاط دارید ولی در نظر دیگران به خاطر این سیاهی های زیر چشمتان فردی کسل و با سن زیاد محسوب می شوید. برای بعضی افراد بداقبال، این گودی و حلقه های تیره ممکن است در سنین جوانی ایجاد شوند. در صورت عدم ورزش، استرس، بیماری طولانی مدت، سوء مصرف مواد و الگوهای خواب نامناسب، این حالت ممکن است بدتر نیز بگردد.

دلیل به وجود آمدن این سیاهی و گودی چیست؟ آیا درمانی سریع برای رفع آن وجود دارد؟ این ها سوالاتی است که در ادامه پاسخ آن ها را خواهیم یافت.

علل پدیدار شدن گودی و سیاهی زیر چشم

پزشکان و متخصصین دلایل مختلفی را عامل به وجود آمدن این سیاهی و گودی می دانند که به طور مختصر بیان خواهیم کرد.

  • این حالت ممکن است بر اثر عوامل ارثی که مربوط به ساختار استخوان بندی صورت و همچنین رنگدانه های پوست می شوند، به وجود بیاید. ساختار استخوان بندی صورت بعضی از افراد به صورتی است که موجب می گردد چشم ها فرو رفته به نظر برسد و زیر چشم ها نیز گود بیافتد. همچنین رگ های خونی زیر چشم در افرادی که پوست شفافی دارند بیشتر از روی پوست نمایان هستند که موجب سیاهی زیر چشم می گردد.
  • حساسیت غذایی مخصوصاً به محصولات لبنی
  • اختلالات کلیوی
  • مالش بیش از حد چشم ها
  • کاهش چربی محافظ در زیر چشم با افزایش سن
  • مسائل قلبی عروقی
  • خستگی مزمن
  • آسیب دیدگی ناشی از خورشید به پوست
  • مصرف الکل و مواد مخدر
  • کم خوابی و... همگی از عواملی هستند که می توانند باعث بروز این گونه مسائل گردند.

درمان گودی و سیاهی زیر چشم به چه صورتی است؟

از ساده ترین راه ها می توان به استفاده از کرم های معتبر و زیر نظر پزشک متخصص اشاره کرد. کرم هایی که حاوی رتینول، ویتامین K، ویتامین E و ویتامین C هستند می توانند در رفع این گودی و سیاهی بسیار مفید واقع شوند.

متخصصین زیبایی و متخصصین پوست اغلب مواد پرکننده پوستی را برای پر کردن نواحی گود افتاده زیر چشم در جایی که خون جمع شده است، توصیه می کنند. از راه های درمانی دیگر برای رفع گودی دور چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تزریق چربی: تزریق چربی تنها برای ناحیه مشخصی از صورت از جمله زیر چشمان به منظور پر کردن خطوط ناودان اشکی توصیه می گردد. این روش را می توان در محل مطب یا یک مرکز جراحی انجام داد. در صورتی که همراه با روش بلفاروپلاستی انجام گیرد، احتمالاً کل فرایند در مرکز جراحی انجام خواهد شد.

جراحی پلاستیک پلک: در این روش جراحی گودی زیر چشم از بین می رود. پوست سفت شده فضای کمتری را برای تجمع خون فراهم می کند. این نوع جراحی همچنین پلک های پژمرده را ترمیم می کنند و از قرار دریافت سفیدی چشم در زیر عنبیه جلوگیری می کند و باعث درمان سیاهی دور چشم می گردد.

تزریق ژل: در طی روش تزریق ژل برای درمان سیاهی زیر چشم، پس از اینکه ناحیه مورد نظر با کرم بی حس کننده کاملاً بی حس شد، ژل پرکننده با استفاده از یک کانول بسیار ریز و بدون درد تزریق می گردد. این امر موجب پر شدن مجدد حجم بافت نرم از دست رفته می گردد که منجر به ایجاد چهره ای پُرتر و با خطوط زیباتر می گردد.

سفید کردن و تراشیدن پوست: محصولات زیبایی متعددی وجود دارند که با کمک آن ها می توانید پوست را لایه برداری کنید این روش در درمان چین و چروک صورت نیز مؤثر است، با این روش سلول های مرده، نقاط تیره و آلودگی های پوستی را از بین ببرید. نتیجه پوست درخشنده تر و سالم تر با گردش خون بهتر است که به رفع گودی زیر چشم کمک می کند.

لیفتینگ پوست با جراحی: در این روش نواحی که محل تجمع خون در زیر چشم است از بین رفته و گردش خون در این نواحی بهتر صورت می گیرد. در صورتی که در زیر چشم های خود تجمع خون زیادی دارید، جراحی زیبایی پلک، لیفتینگ صورت یا مینی لیفت از بهترین راهکار ها برای رفع و درمان گودی چشم ها است.

استفاده از لیزر لایه برداری پوست و IPL : این روش های درمانی، روش های خوبی برای سیاهی و گودی زیر چشم هستند و می توانند تیرگی زیر چشم که ناشی از رگ ها و مویرگ های زیر چشم می باشد را از بین ببرند.

استفاده از روش پیلینگ شیمیایی نیز روش مؤثر دیگری برای جوانسازی پوست دور چشم و درمان گودی زیر چشم و از بین بردن سیاهی و گودی دور چشم است. در این روش لایه پوست آسیب دیده در دور چشم برداشته می گردد و جای آن را یک لایه جدید پوستی که سالم و شاداب است می گیرد و بدین ترتیب درمان سیاهی دور چشم انجام می پذیرد.

مزوتراپی: در این روش درمانی انباشت چربی زیر چشم ها کاهش پیدا می کند وتیرگی رفع و رنگ پوست روشن می گردد. این روش درمان گودی دور چشم بین چهار تا شش جلسه طول می کشد.

دقت داشته باشید تمامی روش های ذکر شده بایستی توسط متخصص ماهر و در اماکن مجهز به تجهیزات مدرن انجام گیرد. پس قبل از هر گونه اقدام برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم با پزشک خود مشورت کنید.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1114

به "درمان سریع گودی و سیاهی زیر چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سریع گودی و سیاهی زیر چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید