در برخی از کشورها مودب نخواهید بود اگر&ampampamphellip

به گزارش مجله فیروزی، رسم های عجیب و غریب مردم جهان

آیا تصور می کنید انسان مبادی آدابی هستید و به قوانین رفتارهای مودبانه تسلط دارید؟ شاید این رفتارها را در کشور خودتان به خوبی بشناسید؛ اما اگر گذرتان به کشور دیگری بیفتد ممکن است عادی ترین رفتارها از نظر شما، از نظر مردم آن کشور بی ادبی محسوب گردد. پس اگر مسافر کشورهای دیگر هستید با خبرنگاران همراه باشید و با رسم و رسوم عجیب و غریب مردم جهان آشنا شوید:

در برخی از کشورها مودب نخواهید بود اگر&ampampamphellip

در روسیه میخک قرمز را فراموش کنید

اگر با روس ها معاشرت دارید حواستان باشد که چه گلی به آن ها هدیه می دهید. شکوفه های زرد در روسیه به معنای بهم زدن رابطه یا حیله و نیرنگ است. میخک قرمز هم در سنت های روسی گلی است که بر سر مزار مردگان قرار داده می گردد.

از چینی ها انتظار نداشته باشید بابت این هدیه ها تشکر نمایند

در چین ساعت، دستمال گردن، صندل هایی از جنس نی و گل، وسایلی هستند که به مرگ و مرنام تدفین مربوط می شوند. اگر در چین یکی از این موارد را به هر مناسبتی هدیه بدهید، رابطه تان را به خطر انداخته اید!

در نروژ چاقو و چنگال فراموش نگردد

آداب و رسوم میز در نروژ بسیار اهمیت دارد و تقریبا تمامی غذاها از جمله ساندویچ را با استفاده از وسایل غذاخوری می خورند!

در مصر به نمکدان ها دست نزنید

اگر در مصر مهمان هستید، یادتان باشد به هیچ عنوان سر میز غذا با نمکدان به غذایتان نمک نپاشید. در مصر این کار توهینی به میزبان محسوب می گردد و بدین معناست که غذایش انقدر بدمزه است که قابل خوردن نیست!

در ونزوئلا خوش قول نباشید

ساعت می خواهید چه کار؟ اگر در ونزوئلا به یک مهمانی دعوت شدید، سعی کنید دست کم 10تا15 دقیقه دیرتر از زمان معین شده برسید. در این کشور زودتر رسیدن یا به موقع رسیدن نشان بی ادبی است و این مفهوم را منتقل می نماید که شما حریص و طماع هستید!

با هلندی ها تیز و برنده نباشید

اغلب وسیله ای را برای هدیه دادن انتخاب می کنیم که شاد و مثبت باشند. اگر قصد داشتید برای دوستی هلندی هدیه خریداری کنید به هیچ عنوان سمت چاقوهای آشپزخانه یا قیچی های تجملی نروید. هدیه دادن چیزهای تیز و برنده در هلند نشانه بدشانسی است.

در مهمانی های بولیوی از کار حرف نزنید

در بولیوی اینکه در مرنام های مختلفی مثل عروسی یا مهمانی شام از مسائل کاری صحبت کنید بی ادبی محسوب می گردد. بولیوی ها عقیده دارند این مرنام برای تحکیم روابط هستند، نه قراردادبستن. اگر قرارتان هم یک قرار کاری است، صبرکنید تا میزبان خودش صحبت از موضوعات کاری را پیش بکشد. بولیوی ها اغلب دوست دارند قبل از مسائل کاری از موضوعات خانوادگی حرف بزنند.

در ترکیه دُنگت را پرداخت نکن

در ترکیه رسم است که طی قرارهای کاری، میزبان هزینه میز غذا را پرداخت کند. اینکه از میزبان بخواهید به شما اجازه دهد که صورتحساب را پرداخت کنید مودبانه است، اما اصرار بر آن و پرداخت صورتحساب مودبانه نیست. اگر اصرار دارید که سهمتان را پرداخت کنید، به شما پیشنهاد می دهند که با دعوت میزبان به یک وعده غذایی دیگر این مهمانی را جبران کنید.

در کره جنوبی، اتوماتیک قرمز ممنوع!

اگر لازم بود که در کره جنوبی یادداشت هایی بنویسید یا کارت هایی ارسال کنید، حواستان به رنگ اتوماتیکتان باشد. اینکه نام کسی را با خطی خرچنگ قورباغه و با اتوماتیک قرمز بنویسید یعنی آن فرد مرده است! پس موقع نوشتن اسامی روی کارت ها، مخصوصا کارت تبریک تولد حسابی حواستان را جمع کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1799

به "در برخی از کشورها مودب نخواهید بود اگر&ampampamphellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در برخی از کشورها مودب نخواهید بود اگر&ampampamphellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید