رد پای هنر روی جلد کتاب به سبک هنرمندی خوش ذوق

به گزارش مجله فیروزی، آنیکو کولس نیکووا ، دختر هنرمند و خوش ذوقی است که با الهام از دنیای تخیلات خیال انگیزش، آثار متفاوتی را روانه بازار نموده و اکنون حتی به صورت اختصاصی مشتری می پذیرد.

رد پای هنر روی جلد کتاب به سبک هنرمندی خوش ذوق

او در خصوص خود و دنیای خیال انگیزی که در نهایت او را به این وادی سوق داده صحبت نموده است. در ادامه داستان زندگی و پیروزیت در کارش را از زبان خود او می خوانیم.

سلام، نام من آنیکو است. در طول دوران زندگیم می دانستم که قرار است روزی هنرمند پیروز و خوش آتیه ای باشم، اما همواره فراز و نشیب های زندگی مدام در تقلا بودند تا مرا از راستا واقعی زندگی دور نمایند و راه دیگری پیش پای من بگذارند. والدین من تمایل داشتند که فرزندشان شغلی خوب با عایدی مناسبی داشته باشد و من هم نوجوان حرف شنویی بودم.

اما این کار سختی بود؛ پشت سر گذاشتن تمایلات قلبی و انجام کاری که هیچ میل و رغبتی به آن نداشتم. رویای من تبدیل شدن به روحی آزاد بود که خالق زیبایی هایی است که هم خودش و هم دیگران از مشاهده آن لذت ببرند.

پس از 6 سال تحصیل، من در رشته طراحی داخلی و معماری فارغ التحصیل شده و در پی آن روانه انگلستان شدم. در این مدت در معدودی پروژه های معماری و طراحی داخلی شرکت کردم، اما مشکل همچنان پابرجا بود؛ این حرفه ایده آل من نبود و ناگزیر پیروز به جلب توجه و علاقه من هم نشده بود.

پس از مدتی پرداختن به نقاشی و هنرهای دستی، فوتوشاپ توجه مرا به خود جلب کرد، به طوری که دیوانه وار عاشق آن شدم. البته من از 14 سالگی به صورت تفننی با این وادی آشنا بودم و دست بر قضا تجربیات من در آن دوران و علاقه جدیدم به دنیای ویرایش تصاویر، شغل دیگری برایم دست و پا کرد؛ شغلی که 5 سال به آن مشغول بودم. من در یک استودیوی مد به کار رتوش تصاویر مشغول بودم؛ کاری که شاید برای بسیاری سرگرم نماینده و جالب توجه باشد، اما باز هم حرفه مورد پسند من نبود.

در طول این دوره و همزمان با کار بیرون، در منزل نیز به کارهای هنری و دستی می پرداختم. اینجا بود که با خمیر گل رس، خمیر پلیمری و البته هنر مجسمه سازی و حکاکی آشنا شدم. این مسئله در ابتدا تنها یک فعالیت سرگرم نماینده بود، اما خیلی زود چنان مرا شیفته خود کرد که به شکل حرفه ای تری به آن پرداختم و بالطبع به پیشرفت قابل توجهی در ساخت آثار هنری به این شیوه دست یافتم.

در طول این دوران کارهای من در سطح جهانی شناخته و محبوب شدند. اگرچه من یک هنرمند مطرح و پیروز بودم که تا حدی به رویای خود جامه عمل پوشانده بود، اما واقعیت این است که این کار تأثیر خاصی در شرایط عایدیی من نداشت. ناگزیر در طول روز همچنان به شغل قبلی خود ادامه می دادم و با کسالت و روزمرگی آن کنار می آمدم، اما بعد از ظهرها و آخر هفته همان هنرمند شادی بودم که از خلق آثار شگفت انگیز و رویایی غرق شور و شعف است. خوشبختانه در پی مطرح شدن اغلب کارهای هنری ام در سایت BoredPanda، بالاخره اوضاع تغییر کرد.

در سال 2015 مطلبی در خصوص کارهای هنری من در این سایت به چاپ رسید. شاید باورتان نشود، اما تنها در عرض یک روز من هزاران پیغام و ایمیل دریافت کردم که از من در خصوص کارم سؤال می کردند، درخواست مصاحبه داشتند یا تشویقم می کردند. این مسئله تأثیر قابل توجهی روی کار من گذاشته و سفارشات بیشتری به من شد. اینجا بود که بالاخره برای همواره شغل کسل نماینده قبلی خود را رها کردم و در پی تحقق رویای خود رفتم.

خانم آنیکو بعلاوه با استفاده از این شیوه دست به ساخت جواهرات جالب توجهی زده که هواداران فراوانی پیدا نموده و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اغلب آثاری که در ادامه به تماشای آن ها خواهیم نشست بعد از این محبوبیت اخیر ساخته شده اند.

هر کدام از ما استعداد و توانایی خاصی داریم که در صورت بروز پیدا کردن، تأثیری قابل توجه در افزایش سطح رضایت مندی ما از زندگی خواهد داشت. بی شک پرداختن به حرفه و شغل مورد علاقه یکی از عواملی است که تأثیر انکارناپذیری در بهبود شرایط روحی و دست یابی به آرامش و خوشبختی دارد.

ما هم برای شما آرزوی این چنینی داریم و امیدواریم در کار مورد علاقه خود پیروز باشید.

منبع: کجارو / boredpanda.com
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1756

به "رد پای هنر روی جلد کتاب به سبک هنرمندی خوش ذوق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد پای هنر روی جلد کتاب به سبک هنرمندی خوش ذوق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید