سازمان ملل: یمن با نبرد سخت روبرو است

به گزارش مجله فیروزی، با ادامه حملات جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی به یمن، هانس گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل روز دوشنبه گفت که این کشور با یک نبرد سخت برای صلح روبرو است.

سازمان ملل: یمن با نبرد سخت روبرو است

از خبرگزاری فرانسه، گراندبرگ دیپلمات سوئدی که به تازگی به عنوان فرستاده سازمان ملل در یمن انتخاب شده است در جریان بازدید از تعز در جنوب غربی یمن، گفت: عملیات نظامی باعث تلفات قابل توجهی می گردد که بحران انسانی را تشدید و کوشش های صلح را تضعیف می نماید.

وی ضمن ابراز امیدواری برای دستیابی به موفقیت، اضافه کرد: کوشش برای صلح در یمن یک نبرد سخت است زیرا هرگز نباید فراموش کنیم که همواره راهی برای شکستن چرخه خشونت وجود داشته و همواره فرصت هایی برای گفت وگوی مسالمت آمیز وجود دارد.

ائتلاف سعودی از 11 اکتبر (19 مهر) تقریباً روزانه گزارش هایی از بمباران اطراف مارب منتشر نموده و مدعی شده است که از آن موقع تا به امروز بیش از دو هزار و 500 نفر را کشته است.

عربستان از فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با یاری آمریکا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - شروع کرد.

بر اثر این تجاوز، تا به امروز هزاران یمنی کشته شده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1707

به "سازمان ملل: یمن با نبرد سخت روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: یمن با نبرد سخت روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید