شفاف سازی فدراسیون جهانی وزنه برداری برای IOC

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران، چندی پیش فدراسیون جهانی وزنه برداری در تصمیمی عجیب و غیرمنتظره و در حالی که مدتهاست با بحران مدیریت روبرو است، دست به تغییر قوانین ضد دوپینگ زد. این اقدام فدراسیون جهانی وزنه برداری با انتقاد و گلایه کمیته بین المللی المپیک IOC روبرو شد و این مرجع بین المللی گفت این تغییرات نباید بدون مشورت و همفکری کمیته بین المللی المپیک اتخاذ و اعلام می شد.

شفاف سازی فدراسیون جهانی وزنه برداری برای IOC

به همین دلیل فدراسیون جهانی وزنه برداری پس از این رفتار قاطع کمیته بین المللی المپیک، مجبور به واکنش و ارائه توضیح شد و بهIOC اطمینان داد هیچ تغییری در سیستم کسب سهمیه های وزنه برداری در المپیک ایجاد نشده و طبیعتاً نیازی هم به مشورت با IOC نبوده است.

فدراسیون جهانی وزنه برداری در توضیحات خود به کمیته بین المللی المپیک گفت محرومیت کشورهایی که به دلیل دوپینگ از حضور در المپیک منع شده اند، همچنان پابرجاست. از سوی دیگر کشورهایی که به دلیل دوپینگ با کاهش سهمیه در المپیک روبرو شدند، کاهش سهمیه آنها به قوت خود باقی است و اگر تا المپیک، آمار دوپینگ آنها بیشتر شود، سهمیه آنها دوباره کاهش خواهد یافت.

فدراسیون جهانی وزنه برداری از اواخر سال گذشته به دلیل برکناری تاماش آیان، رئیس جنجالی این فدراسیون با چالش های فراوانی دست به گریبان است. گفته می شود انتخابات فدراسیون جهانی طی روزهای 26 و 27 مارس (6 و 7 فروردین 1400) برگزار خواهد شد.

گفته می شود از ایران نیز علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری برای حوزه مدیریتی در سطح جهانی، دکتر داود باقری برای کمیته پزشکی، محسن بیرانوند در کمیته تحقیقات و مربیان و علیرضا قریشی هم برای کمیته فنی کاندیدا شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اسفند 1399 بروزرسانی: 13 اسفند 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1294

به "شفاف سازی فدراسیون جهانی وزنه برداری برای IOC" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفاف سازی فدراسیون جهانی وزنه برداری برای IOC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید