قلعه طاعون در روسیه، عکس

به گزارش مجله فیروزی، بیشتر این دژها اطراف جزیره کوتلین Kotlin در فاصله 30 کیلومتری سن پترزبورگ ساخته شده بودند و بعضی دیگر نیز در ساحل خلیج کنار جزیره قرار گرفته بودند که همگی آنها در کنار هم نقش محافظین در برابر حملات دریایی دشمنان را ایفا می کردند.

قلعه طاعون در روسیه، عکس

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

یکی از مشهورترین این قلعه ها در این خلیج ، قلعه الکساندر است که توسط امپراطور نیکولای اول و به نام برادرش الکساندر اول بین سالهای 1838 و 1845 ساخته شد.

قلعه الکساندر است توسط امپراطور نیکولای اول و به نام برادرش الکساندر اول ساخته شد

همانند بسیاری از قلعه های دیگر در خلیج ، قلعه الکساندر نیز به روی یک جزیره مصنوعی ساخته شد. برای ساخت این قلعه یا دژ از 5535 ستون هر کدام به طول 12 متر بعنوان پایه قلعه استفاده شد. سپس روی این پایه ها با لایه هایی از شن پوشیده شد و روی آن بلوک های بتونی و در نهایت لایه ای از کاشی سرامیک نهاده شد. این قلعه 90 متر در 60 متر است و به اندازه ای اتاق دارد که 1000 نفر را در خود جای دهد.

قلعه الکساندر نیز به روی یک جزیره مصنوعی ساخته شد

در سال 1897 این قلعه به یک لابراتوار برای تحقیق به روی بیماری های کشنده نظیر وبا، کزاز، تیفوس و بیماریهای این چنینی شد. اما بیشترین شهرت این سازه مربوط به تحقیق به روی بیماری طاعون بود و همین امر باعث شد تا قلعه الکساندر با نام دوم قلعه طاعون مشهور گردد.

برای ساخت قلعه الکساندر از 5535 ستون هر کدام به طول 12 متر بعنوان پایه قلعه استفاده شد

بیشترین شهرت قلعه الکساندر مربوط به تحقیق به روی بیماری طاعون بود

در سال 1897 قلعه الکساندر به یک لابراتوار برای تحقیق به روی بیماری های کشنده نظیر وبا، کزاز و ... شد

منبع: گردشبان
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1122

به "قلعه طاعون در روسیه، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه طاعون در روسیه، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید