قوانین رانندگی در خارج از کشور کدامند؟، 9 قانون رانندگی که شما را در خارج از کشور جریمه می نماید!

به گزارش مجله فیروزی، قوانین رانندگی در خارج از کشور کدامند؟ در بیشتر مواقع، رانندگی در خارج از کشور گیج کننده است؛ تبدیل کیلومتر به مایل در ساعت، ردشدن از ایست های بازرسی، راه دادن به شترها در دبی و بسیاری از موارد دیگر. طبق مطالب گفته شده در سایت StressFreeCarRental.com قوانین دیگری نیز وجود دارد که باید پیش از رانندگی در خارج از کشور، از آن ها آگاه باشید.

قوانین رانندگی در خارج از کشور کدامند؟، 9 قانون رانندگی که شما را در خارج از کشور جریمه می نماید!

یکی از قوانین عجیب آفریقای جنوبی این است که راننده ها مجاز هستند بدون داشتن بیمه رانندگی نمایند. مدیر سایت StressFreeCarRental.com، جان چارنوک گفت:

گردشگران اغلب یادشان می رود که کشورهای مختلف، قانون های ناآشنایی در جاده های خود دارند که باید از آن ها آگاه باشند. قوانین رانندگی در سراسر دنیا فرق دارد. ممکن است برای قفل نکردن خودرو خود در بیشتر نقاط استرالیا جریمه شوید و بعلاوه توصیه می گردد هنگام عبور از جزیره پرنس ادوارد کانادا بوق بزنید! ممکن است قانون های نو برای راننده ها غیرمعمول و ناشناخته باشد، اما هیچ اشکالی ندارد اگر با آداب و رسوم و قوانین رانندگی محلی کشورهای مختلف آشنا شویم. در غیر این صورت ممکن است جریمه شویم و مبلغ زیادی را برای این جریمه ها بپردازیم. حتی شاید گواهینامه مان نیز ضبط گردد!

آلمان، تمام شدن سوخت - قوانین رانندگی در خارج از کشور

راننده ها وقتی بخواهند از اتوبان های آلمان رد شوند، باید از قبل اطمینان حاصل نمایند که سوخت کافی برای مسیر خود دارند، زیرا تمام شدن بنزین غیرقانونی است. دلیلش آن است که توقف در این بزرگراه های فوق سریع خلاف قانون است.

آفریقای جنوبی، رانندگی بدون بیمه

داشتن بیمه یکی از قوانین بسیار مهم رانندگی در بسیاری از کشورها است، اما راننده های آفریقای جنوبی نیازی به داشتن بیمه هنگام رانندگی در خودروشان ندارند. با این حال بسیاری افراد به راننده ها توصیه می نمایند اگر می خواهند خدمات مربوط به پس از تصادف و حادثه را دریافت نمایند، باید حتما بیمه داشته باشند.

امارات و دبی، شترها مهم ترند

شترها در امارات اهمیت بسیار زیادی دارند و در قوانین هدایت و رانندگی این کشور به آن ها احترام زیادی می گذارند. اگر شتری در جاده دیده شد، همواره حق تقدم با اوست!

ایالات متحده امریکا، چرخش به راست حین چراغ قرمز

در بیشتر شهرهای ایالات متحده حتی اگر حق تقدم با راننده نباشد، راننده ها اجازه دارند حین قرمزبودن چراغ هدایت به راست بپیچند. البته اگر وسیله نقلیه دیگری در اطراف نباشد.

با این حال چنین قانونی در شهر نیویورک اعمال نمی گردد و ممنوع است؛ مگر آن که در تابلوهای جاده ای خلافش ذکر شده باشد. این قانون رانندگی می تواند برای مسافران ایالات متحده، زمان زیادی بخرد.

قبرس، غذاخوردن پشت فرمان - قوانین رانندگی در خارج از کشور

افرادی که در سفرهای جاده ای شان زودبه زود گرسنه می شوند، به یاد داشته باشند که اگر از قبرس می گذرند نمی توانند حین رانندگی چیزی بخورند. بعلاوه نوشیدن (چه نوشیدنی های الکلی و چه غیرالکلی) پشت فرمان غیرقانونی است.

هند، رانندگی بدون گواهینامه آلایندگی ممنوع

رانندگان در هند باید برای یاری به تاثیر آلودگی هوا، گواهی کنترل آلایندگی داشته باشند تا نشان دهند وسیله نقلیه آن ها برای رانندگی از نظر زیست محیطی ایمن است. اگر راننده ها گواهی نداشته باشند، جریمه های سنگینی در انتظار آن ها خواهد بود.

انگلستان، استفاده از گوشی همراه

در انگلستان اخیرا قوانین سخت گیرانه ای وضع شده تا پشت فرمان، از گوشی همراه استفاده نگردد. یعنی در حال حاضر نگه داشتن گوشی همراه حین رانندگی غیرقانونی است، حتی اگر خاموش باشد و از آن استفاده نکنید.

هنگام توقف پشت چراغ قرمز، در صف ها، ترافیک یا رانندگی با ماشین های استارت استاپ (ماشین هایی که موتورشان در زمان توقف به صورت اتوماتیک خاموش می گردد و وقتی راننده پدال ترمز را رها می نماید، دوباره روشن می گردد) نیز این قانون اعمال می گردد.

استرالیا، جریمه برای قفل نکردن وسیله نقلیه - قوانین رانندگی در خارج از کشور

در بیشتر نقاط استرالیا بازگذاشتن قفل هر خودرویی از نظر قانونی تخلف محسوب می گردد. تمام رانندگان باید پس از پارک کردن ماشین خود، قفل بودن خودروشان را سه بار آنالیز نمایند، حتی اگر خودرو را تنها برای چند دقیقه ترک نموده باشند. در غیراین صورت جریمه می شوید.

کانادا، بوق زدن هنگام عبور از جزیره پرنس ادوارد

این یکی از معروف ترین قوانین مربوط به جزیره پرنس ادوارد واقع در شرق کاناداست. البته بعید است که راننده ها برای بوق نزدن جریمه شوند، اما در قوانین این جزیره مکتوب شده که رانندگان هنگام سبقت گرفتن از دیگران باید بوق بزنند.

الی گشت

منبع: گردشبان
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2100

به "قوانین رانندگی در خارج از کشور کدامند؟، 9 قانون رانندگی که شما را در خارج از کشور جریمه می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین رانندگی در خارج از کشور کدامند؟، 9 قانون رانندگی که شما را در خارج از کشور جریمه می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید