بازسازی و احیای 9 بنای بافت تاریخی گرگان با مشارکت بخش خصوصی

به گزارش مجله فیروزی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: 9 بنای تاریخی در بافت تاریخی گرگان توسط بخش خصوصی در حال بازسازی و احیاست.

بازسازی و احیای 9 بنای بافت تاریخی گرگان با مشارکت بخش خصوصی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری روز پنجشنبه 29 خرادماه 99 در بازدید از اماکن تاریخی گرگان مطرح نمود: بافت تاریخی گرگان دارای بناهای ارزشمندی است که تا به امروز کمتر از آن استفاده مناسب شده است، امیدواریم با هم افزایی بیشتر میان مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی، زمینه بهره برداری بهتر از این بناها ایجاد گردد.

او اظهار اضافه کرد: امیدوارم با همکاری و تعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، بهره برداری بهینه و مناسب از بناهای واجد ارزش بافت تاریخی گرگان را سرعت ببخشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان مطرح نمود: اداره کل استان تمایل دارد، مکان فعلی اداره را که جزو بناهای شاخص بافت تاریخی گرگان است، با همکاری شهرداری گرگان و شورای اسلامی شهر به استفاده و بهره مندی گردشگران اختصاص دهد

او اضافه کرد: طبق هماهنگی اداره کل استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و امضای تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید، از محل یاری های فنی و اعتباری، مبلغ 50 میلیارد ریال برای احیای بافت تاریخی گرگان در اختیار سرمایه گذاران نهاده شد.

تجری در ادامه توضیح داد: به منظور برطرف دغدغه هنرمندان در فروش محصولات و همچنین با هدف احیا بافت تاریخی، یکی از خانه های تاریخی با یاری شهرداری گرگان، به عنوان بازارچه صنایع دستی در اختیار هنرمندان شهرستان قرار می گیرد.

او اضافه کرد: در طول سال های گذشته فقط خانه باقری ها با ظرفیت صندوق حفظ و احیا مورد بازسازی و بهره برداری نهاده شد.در سفر مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به گلستان مقرر شد سه بنا با اولویت خانه تاریخی فاطمی و میرشهیدی گرگان و کاخ خوش ییلاق در اولویت واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار بگیرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 823

به "بازسازی و احیای 9 بنای بافت تاریخی گرگان با مشارکت بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و احیای 9 بنای بافت تاریخی گرگان با مشارکت بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید