معرفی بهترین ماسک ها برای پوست چرب

به گزارش مجله فیروزی، پوست روغنی و چرب یکی از خسته کننده ترین و مشکل سازترین انواع پوست ها است. اگر صورتتان را صبح بشویید، بعد از گذشت 2 ساعت، با یک توپ چربی روبرو خواهید شد. همچنین، نگه داشتن آرایش روی این پوست غیر ممکن است. همانطور که می دانید پوست چرب می تواند باعث ایجاد مشکلاتی گردد.

معرفی بهترین ماسک ها برای پوست چرب

به هر حال، دلیل اصلی چهره براق شما٬ وجود غده های چربی بیش از حد و انسداد این غده ها، به نظر می رسد. این غلاف های کوچک بر روی پوست شما با فراوری ماده ای چرب، پوست و مو را روغنی می نمایند. در بعضی از افراد ممکن است فراوری روغن این غدد بیشتر از حد طبیعی باشد. این امر می تواند به دلیل ژنتیک، هورمون ها یا محیطی که در آن زندگی می کنید باشد.

روش هایی وجود دارد که شما می توانید ماسک متناسب با صورت خود را انتخاب کنید و همچنین می توانید هر هفته برای حذف چربی پوست خود از این ماسک ها بهره ببرید. برای تهیه ماسک برای پوست چرب لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید؛ شما بیشتر مواد لازم را در منزل خود خواهید یافت. مواد غذایی روزانه مانند لیمو، میوه، جو و خاک رس به طرز معجزه آسایی، راه کارهایی برای خلاص شدن از پوست روغنی هستند.

برای آغاز به کار، در اینجا 12 ماسک صورت برای پوست روغنی و چرب معرفی شده که با استفاده از آنها می توانید شر چربی پوست خلاص شوید.

ماسک برای پوست چرب با لیمو

ماسک اول: لیمو و ماست

اسید سیتریک موجود در لیمو باعث خنثی شدن و کنترل ترشحات طبیعی پوست می گردد. ازطرفی، ماست دارای اسید لاکتیک بوده که پاک نماینده ای طبیعی است و سلول های مرده پوست و چربی زیاد پوست که باعث بروز آکنه می گردد را از بین می برد.

موادی که احتیاج دارید:

  • آب لیموی تازه (کنترل نماینده چربی)٬ دو قاشق غذا خوری
  • ماست (پاک نماینده صورت)٬ دو قاشق غذا خوری

برای تهیه این ماسک برای پوست چرب آبلیمو را به ماست اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیر یک دست ایجاد گردد. سپس ماسک را بر روی پوست خود با دقت بمالید و بعد از 5 - 10 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

از این ماسک هفته ای یک بار استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با خواص و طرز تهیه ماسک انگور

ماسک دوم: مخلوط سودا (آب گازدار) و لیمو

سودا یک ماده عالی برای پوست های چرب و اشباع شده است و به حفظ تعادل pH پوست شما یاری می نماید. لیمو نیز به عنوان عامل ضد باکتری عمل می نماید، از مسائل پوستی جلوگیری نموده و همچنین ترشح روغن را کنترل می نماید.

موادی که احتیاج دارید:

  • سودا (متعادل نماینده pH پوست)٬ دو قاشق غذا خوری
  • آب لیموی تازه (کنترل نماینده چربی) ٬ یک قاشق غذا خوری

آبلیموی تازه را به سودا اضافه و مخلوط کنید. به علت گاز سودا حباب هایی ایجاد می گردد که طبیعی است. ماسک را 15 دقیقه بر روی صورت نگه دارید و سپس با آب گرم بشویید. در نهایت یک مرطوب نماینده متعادل اعمال کنید.

از این ماسک هفته ای یک بار استفاده نمایید.

ماسک سوم: لیمو و زردچوبه

این ماسک را می توان به عنوان یک اسکراب خالص طبیعی برای پوست های روغنی استفاده کرد. این ماسک متشکل از آرد نخود است که یاری می نماید تا سلول های پوست مرده و روغن انباشته شده، از منافذ پاک گردد. زردچوبه خواص ضد باکتری و ضد آکنه را به ماسک اضافه می نماید و همچنین یاری می نماید تا تیرگی از بین برود. شیر حاوی اسید لاکتیک، به عنوان یک پاک نماینده عمل نموده و لیمو یاری می نماید تا ترشح روغن کنترل گردد.

موادی که احتیاج دارید:

  • آرد نخود (لایه بردار)٬ دو قاشق غذا خوری
  • شیر (پاک نماینده)٬ ¼ فنجان
  • پودر زردچوبه (ضد عفونی نماینده)٬ ½ قاشق چای خوری
  • آب لیموی تازه (کنترل نماینده چربی)٬ ½ قاشق چای خوری

ابتدا آرد نخود را در یک کاسه بریزید سپس به ترتیب زردچوبه٬ شیر و آبلیمو را به آن اضافه کنید و مخلوط نمایید تا به خمیری یکدست برسید. به مدت 20 دقیقه ماسک را بر روی صورت بمالید و سپس با آب بشویید.

ماسک برای پوست چرب با میوه

ماسک چهارم: موز

این میوه حاوی ویتامین A، B، E و پتاسیم است که با لکه های پوستی می جنگد و حتی پوست را جوان می نماید. از طرف دیگر موز مرطوب نماینده پوست بوده و با رادیکال های آزاد مبارزه می نماید و در نهایت باعث جلوگیری از پیر شدن پوست می گردد. با استفاده از مخلوط لیمو، عسل و موز می توانید با کنترل ترشحات طبیعی پوست خود از آکنه جلوگیری کنید.

موادی که احتیاج دارید:

  • موز رسیده (کاهش دهنده ضایعات) - 1 عدد
  • عسل (ضد باکتری) - 1 قاشق غذا خوری
  • آب لیموی تازه (کنترل نماینده چربی) - 1 قاشق غذا خوری

یک موز رسیده را با استفاده از چنگال له کنید. عسل و آب لیمو را به ترتیب اضافه و مخلوط نمایید. 20 دقیقه ماسک را بر روی صورت نگه دارید و بعد با آب سرد بشویید. این ماسک را دوبار در هفته استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: آبرسانی پوست به یاری 9 راه چاره قابل دسترس

ماسک پنجم: خیار

ماسک خیار ارزان ترین ماسک برای پوست چرب است. خواص خیار به بسته شدن منافذ پوست یاری می نماید و خاک و سلول های مرده پوست را از سطح پوست حذف می نماید. خیار همچنین دارای ویتامین C است که به حفظ تعادل روغن پوست شما یاری می نماید. افزودن مقداری آبلیمو به ماسک خیار باعث کنترل بیشتر چربی پوست می گردد. این ماسک شامل خاک رس Fuller است که به عنوان عامل جذب نماینده چربی کار می نماید. علاوه بر این، باعث سفتی پوست شده و ظاهر کلی صورت شما را بهبود می بخشد.

موادی که احتیاج دارید:

  • خاک رس - 2 قاشق غذا خوری
  • آب خیار (به عنوان مرطوب نماینده عمل می نماید) - 2 قاشق غذا خوری
  • آب لیموی تازه (میزان چربی پوست را کنترل می نماید) - 1 قاشق غذا خوری

ابتدا خاک رس را در کاسه ای بریزید و آب خیار و آب لیمو را به ترتیب اضافه و مخلوط کنید. ماسک را 15 الی 20 دقیقه بر روی صورت بمالید و بگذارید کامل خشک گردد سپس با آب بشویید.

ماسک ششم: گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای خواص مرطوب نمایندگی طبیعی است. از این رو، ماسک گوجه فرنگی می تواند در برطرف چربی اضافی از سطح پوست شما موثر باشد و تعداد منافذ عظیم پوست را کاهش دهد. شما می توانید آب گوجه فرنگی را مستقیما روی پوست خود بگذارید یا مقداری عسل به آن را اضافه کنید تا پوست هیدراته گردد.

موادی که احتیاج دارید:

  • پالپ گوجه فرنگی (کاهنده چربی پوست) - 1 قاشق غذا خوری
  • عسل (هیدراته نماینده پوست) - 1 قاشق غذا خوری

برای درست کردن این ماسک برای پوست چرب پالپ گوجه را با عسل مخلوط نموده و بر روی پوست بمالید. این ماسک را 15 دقیقه بر روی پوست نگه دارید و سپس با آب بشویید. این ماسک را 2 بار در هفته استفاده نمایید.

برگرفته از: fabhow.com

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1038

به "معرفی بهترین ماسک ها برای پوست چرب" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی بهترین ماسک ها برای پوست چرب" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین ماسک ها برای پوست چرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید