مقاله: دیوار سبز (Green wall) کابلی چیست؟

به گزارش مجله فیروزی، سیستم مناسب آبیاری را با توجه به نوع گیاهان و بودجه شما طراحی شود. دیوار سبز کابلی منزلتان را با دست، آبیاری قطره ای و سیستم های هوشمند آبیاری کنید. باتوجه به اینکه دیوار سبز به نام فن آوری زیست محیطی مطرح می باشد، بهتر است امکـان ذخیـره سازی آب باران، استفاده مجدد از آب بازیافتی و استفاده از آب غیر شـرب در سیسـتم آبیـاری در نظر گرفته شود.

مقاله: دیوار سبز (Green wall) کابلی چیست؟

طراحی سیستم آبکمک در دیوارهای سبز کابلی باید به گونه ای باشد که آسیبی به نمـا و سـازه بنـا وارد نیـاورد. لوله های افقی و عمودی آبکمک علاوه بـر دسترسـی آسـان از بیـرون دیده نشوند تا زیبایی کار حفظ شود.

برای استفاده از گیاهان محدودیتی وجود ندارد اما بهتر است از گیاهانی استفاده شود که به آب کمتری نیاز دارند و هم چنین نباید از رشد گیاهان هم غافل باشید. پس حتما با توجه به ارتفاع دیوار و رشد گیاهان توجه شود. ریشه گیاهان مورد استفاده هم اهمیت فراوانی دارد. برای این منظور بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که ریشه های کوچکی دارند.

دیوار سبز کابلی هم در داخل خانه و هم در بیرون و فضای شهری کاربرد دارد. مثلا در نمای ساختمان ها می توان از این ایده زیبا استفاده کرد که به زیبا شدن شهر هم کمک می کند و منظره فوق العاده ای را می سازد. در داخل خانه هم می توانید دیواری را به این ایده اختصاص دهید و یا مثلا برای جدا کردن قسمتی از قسمت دیگر در خانه به جای پارتیشن بندی های چوبی از دیوار های سبز استفاده کنید تا زیبایی را چندین برابر کند.

منبع مقاله: دیوار سبز (Green wall) کابلی چیست؟

انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1646

به "مقاله: دیوار سبز (Green wall) کابلی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: دیوار سبز (Green wall) کابلی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید