نکات ایمنی که باید پیش از سفر بدانید

به گزارش مجله فیروزی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بعضی از نکات ایمنی که باید هنگام ترک منزل برای رفتن به سفر رعایت کرد را تشریح کرد.

نکات ایمنی که باید پیش از سفر بدانید

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

سید جلال ملکی در گفت وگو با خبرنگاران، در این باره اظهار کرد: بعضی مواقع در طی سال، مواردی پیش می آید که چند روز متوالی تعطیل است و در این ایام بعضی از شهفرایندان برای استفاده از زمان خود به سفر می فرایند. اما باید دقت نمایند که نکات ایمنی لازم را مد نظر قرار دهند و آن ها را رعایت نمایند.

وی ادامه داد: بهتر است افرادی که قصد رفتن به سفر دارند یک لیست از اقداماتی که باید انجام دهند را تهیه نمایند تا زمانی که می خواهند خانه را ترک نمایند از انجام دادن تمامی اقدامات لازم مطمئن شوند. یکی از این اقدامات این است که شهفرایندان باید شیر آب را مورد کنترل قرار داده و آخرین فلکه آب منزل را هم حتما ببندند. همچنین شهفرایندان باید شیر فلکه اصلی گاز را هم به طور کامل ببندند و از بسته بودن شیر تمام وسیله های گاز سوز هم اطمینان حاصل نمایند یا اگر برای گرم کردن منزل از شوفاژ استفاده می گردد باید آن را خاموش و در غیر این صورت شیر رادیاتور به طور کامل بسته گردد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه بهتر است کلید های اصلی برق نیز قطع گردد، گفت: اگر لازم است که یخچال یا فریزر خانه روشن باشد بهتر است بقیه کلیدها قطع و فقط فیوز آشپزخانه روشن نگه داشته گردد. همچنین روزنامه، کاغذ باطله، پارچه، نایلون و.. نباید پشت یخچال و فریزر یا اطراف دیگر وسایل برقی نگهداری گردد. چرا که اگر این وسایل روشن باشند گرما فراوری می نمایند و گاهی این اتفاق می افتد که همین مسئله باعث به وجود آمدن حریق می گردد.

ملکی اضافه کرد: درصورتی که مواد قابل اشتعالی مثل تینر یا بنزین درون خانه نگهداری می گردد باید آن ها را از فضای خانه خارج کرد. ظروف بنزینی یا الکلی نیز بر اثر تابش خورشید دچار آتش سوزی می شوند و شاید همین اتفاق باعث وقوع یک حادثه گسترده گردد.

وی با بیان اینکه بعضی از منازل دارای سیستم اعلام و اطفای حریق هستند، گفت: شهفرایندانی که در خانه خود سیستم اعلام و اطفای حریق دارند باید حتما پیش از ترک منزل از سالم بودن این سیستم ها اطمینان حاصل نموده و سپس منزل را ترک نمایند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در خاتمه با اشاره به اینکه نکات ایمنی دیگری نیز وجود دارد که شهفرایندان باید در حین سفر و تردد در محورهای مواصلاتی رعایت نمایند، اظهار کرد: برای مثال شهفرایندان پیش از شروع سفر باید از ایمنی خودرو و سالم بودن قطعات آن اطمینان حاصل نمایند و بهتر است که در هر خودرو یک خاموش نماینده حریق دستی و پودری وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 543

به "نکات ایمنی که باید پیش از سفر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ایمنی که باید پیش از سفر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید