خوشمزه ترین غذاهای خیابانی را در پایتخت ایران تجربه کنید!

به گزارش مجله فیروزی، شاید باورش کمی برایتان سخت باشد، اما چه بخواهید باور کنید و یا نکنید، اندک اندک باید نام شهر تهران را نیز در فهرست شهرهایی که در خیابان های آن انواع و اقسام غذاهای محلی، بین المللی و همچنین سنتی طبخ و تهیه می شوند، اضافه نماییم. در پایتخت ایران یعنی تهران مدت زمان محدودی است که حسابی فرهنگ فروش غذاهای خیابانی رواج پیدا نموده و می توان امروزه در نقاط بسیاری از این شهر دوست داشتنی با طیف گسترده ای از غذاهای خیابانی یا همان استریت فود اروپایی ها روبرو شویم. پس چنانچه قصد شبگردی در خیابان های تهران را نموده اید، پیشنهاد می کنیم اگر کار خاصی ندارید، حتما در ادامه مطلب مرکز غذاهای خیابانی تهران از مجله گردشگری خبرنگاران با ما همراه باشید که قصد خوشمزه کردن گشت و گذارتان در تهران را نموده و می خواهیم شما را با بعضی از مهمترین غذا فروشی های سیار تهران آشنا نماییم.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی را در پایتخت ایران تجربه کنید!

بازار بزرگ تهران

نخستین مکانی که توصیه می کنیم به عنوان مرکز غذاهای خیابانی تهران حتما سری بدان بزنید، بازار تهران است. بازار تهران همان جایی است که در اصطلاح می توان از جان مرغ تا شیر آدمیزاد را در آن پیدا کرد. یکی از ویژگی های بارزی که از گذشته های بسیار دور در این بازار وجود داشته و به چشم می آمد، فروش انواع و اقسام غذاهای سنتی و اصیل ایرانی بوده که البته در حال حاضر با پیدایش رستوران ها و سالن های غذاخوری مدرن در این محدوده، می توان با خیالی آسوده به سراغ سرو انواع غذاهای بین المللی با کیفیت نیز رفت! در کوچه و پس کوچه های بازار تهران شما می توانید با فروشندگان متعددی رو به رو شوید که بر روی گاری خود شروع به تهیه و طبخ انواع غذاهای خیابانی نظیر برگرها، ساندویچ ها، عدسی، سمبوسه، آش نموده اند و انصافا سر تک تک آن ها نیز با توجه به جمعیت فروشندگان و مشتریانی که همه روزه به دنبال تامین نیازهای خود از بازار بزرگ تهران هستند، حسابی گرم و شلوغ است. ضمناً، از قلم نیاندازید که بازار تهران جایی نیست که بخواهید با خودروی شخصی از آن بازدید کنید و بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران و مخصوص خطوط متروی تهران برای این منظور استفاده نمایید. از قلم نیاندازید بازار تهران با اینکه شلوغ است، اما قطعا اگر بخواهید تمام لحظات حضورتان در این نقطه از شهر، خوشمزه و لذیذ سپری خواهد شد.

خیابان دولت آباد

شاید بتوان گفت خیابان دولت آباد که در منطقه 20 تهران استقرار یافته، حتی از خیابان سی تیر که امروزه تبدیل به اصلی ترین مرکز غذاهای خیابانی تهران نیز شده، هم از اصالت زمانی بیشتری برخوردار است و هم اکنون با تمام نامهربانی هایی که در حقش اجرا شده، پذیرفته است همچنان به عنوان یکی از محبوب ترین نقاط عرضه غذاهای خیابانی از آن یاد می گردد! در خیابان دولت آباد شما می توانید بیش از هر چیزی با انواع و اقسام غذاهایی همچون فلافل، سمبوسه، در کنار کلی از شیرینی های عراقی و لبنانی روبرو شوید که قطعا سبب حیرت و تعجب شما از پخت این همه خوراکی و غذای عربی در این خیابان تهرانی خواهد شد! باید برای کسانی که از تهیه و پخت غذاهای غربی در خیابان دولت آباد تهران تعجب نموده اند، بگوییم که این خیابان و بعضی از مناطق نزدیک به آن بیشتر به این دلیل که از سوی عرب زبان های مقیم تهران برای اسکان انتخاب شده، از فرهنگ فروش غذاهای خیابانی عربی نیز برخوردار شده و می توان با کمی گشت و گذار در آن با طیف گسترده ای از غذا فروشی های سیار تهران روبرو شد.

میدان آزادی (ترمینال غرب)

یکی دیگر از مکان هایی که می توان در آن با تعداد بالایی از غذا فروشی های سیار تهران رو به رو شد، میدان آزادی است. در این نقطه از پایتخت نیز همه روزه به دلیل حجم بالای مسافرانی که از ترمینال غرب سفر خود را شروع و یا به انتها می رسانند، می توان با طیف وسیعی از غذاهای خیابانی همچون انواع ساندویچ های سرد و گرم، جگر و دل و قلوه روبرو شوید. گفتنی است با توجه به فعالیت ترمینال غرب در اکثر ساعات شبانه روز، فروشندگان فعال در عرصه استریت فود (Street Food) این ترمینال نیز همواره حاضر و آماده برای سیر کردن شکم شما مسافران و شبگردهای تهرانی هستند. میدان آزادی و ترمینال غرب مرکز غذاهای خیابانی تهران بوده که می توان به سادگی و در کثری از زمان به آن دست پیدا نموده و خود را میهمان غذاهایی مختصر با مزه های جادویی کرد.

خیابان سی تیر

بی تردید برای رقم زدن یک پیاده روی روزانه و یا یک شبگردی خاطره انگیز در قلب شهر تهران، بهترین گزینه خیابان سی تیر است. این خیابان درست در مرکز پایتخت قرار گرفته و می توان از راه های مختلفی خود را به آن رساند و از دنیای شگفت انگیز و واقعا بی انتها غذاهای خیابانی آن که از سال 1395 به شکل جدی جهت ایجاد آن در این خیابان کوشش شده، حسابی لذت برد. سی تیر از معدود خیابان های 100٪ توریستی و گردشگری شهر تهران بوده که به دلایل زیادی از جمله برخورداری از پیشینه تاریخی غنی و همچنین وجود بناهایی قدیمی در اطرافش همواره مورد توجه مسئولان قرار داشته است. از ماجرای ملی شدن صنعت نفت ایران بگیرید تا گشت و گذار میان بخش زیادی از جاذبه های پایتخت که در این خیابان استقرار یافته و در نهایت استفاده از انواع و اقسام غذاهای خیابانی ساندویچی و کبابی و سوپی، همگی سبب می گردد تا به چشمی دیگر به خیابان سنگ فرش شده و چشم نواز سی تیر نگاه نمایید. از قلم نیفتد که اغلب غذا فروشی های سیار تهران در این مکان معمولا تا ساعات انتهای شب یعنی حدودا 12 شب فعال هستند و با نورپردازی های زیبا و همچنین پخش موسیقی سنتی یا پاپ امروزی مانع از ایجاد حس خواب آلودگی و خستگی در شما تهرانگردهای عزیز خواهند شد.

میدان بهمن

اگر در بین صدها جور غذای خیابانی شهر تهران، دلتان لک زده است برای خوردن چند سیخ جگر تازه و آبدار و کبابی، پیشنهاد می کنیم حتما سری به میدان بهمن که تقریبا می توان گفت در نواحی جنوبی پایتخت واقع شده، بزنید و حسابی از شرمندگی شکمتان خارج شوید! در خیابان های اصلی و فرعی منتهی به این میدان، جگرکی های بسیار باکیفیتی مشغول به کار هستند که تعدادشان اصلا هم انگشت شمار نیست و تقریبا باعث ایجاد یک بازار رقابتی با جذب مشتریان بیشتر و همچنین خلاقیت در ارائه انواع غذاها شده اند. شایان ذکر است که در نزدیکی های میدان بهمن هرچه جگرکی خواهید دید، از با سابقه ترین و حرفه ای ترین جگرکی های کل استان تهران بوده که در گذر زمان هم کیفیت غذاهای خود را به اثبات همگان رسانده اند و هم از نام و آوازه مطلوبی در این بین برخوردار گشته اند. میدان بهمن نیز از دیگر نقاط شلوغ تهران بحساب می آید که می توان با استفاده از ناوگان حمل و نقل درون شهری بدان دست پیدا کرد.

خیابان پیروزی

پیروزی نیز نام یکی دیگر از قدیمی ترین خیابان های شهر تهران است که در آن می توان به وفور با غذا فروشی های سیار تهران روبرو شد. در خیابان پیروزی با اینکه امروزه اغذیه فروشان جدیدی مشغول به کار شده و غذاهای جورواجور ایرانی و غیر ایرانی را با خلاقیت های شگفت انگیز به دست شکم گردهای تهرانی می رسانند، اما هنوز رکن اصلی فعالیت در زمینه تهیه و فروش غذاهای خیابانی این محدوده به انواع و اقسام غذاهای کبابی، جوجه و همچنین جگرکی ها خلاصه می گردد و در حقیقت بیشتر بوی گوشت کباب شده از این خیابان به مشام شما خواهد رسید. در مورد این خیابان نیز بد نیست بدانید که پیروزی در حدفاصل میدان کلاهدوز تا میدان شهدا قرار گرفته و همچون دیگر اماکن برجسته و مهمی که در حال حاضر مشغول به انجام فعالیت های مرتبط با فرهنگ غذاهای خیابانی تهران هستند، از راستا دسترسی آسانی برخوردار است.

کافه های سیار

به غیر از رستوران داران خیابانی و اغذیه فروشانی که از گاری و یا باکس های کوچک برای تهیه و عرضه محصولات غذایی خود به مشتریانشان در تهران بهره گیری می نمایند، فودتراک ها یا بهتر است بگوییم همان کافه سیارهای تهران نیز از دیگر مواردی است که در حوزه صنایع غذایی خیابانیِ پایتخت بایستی به آنان اشاره داشته باشیم. خیابان سی تیر از جمله اماکنی است که می توان در هر ساعتی از روز تا نیمه های شب با تعداد زیادی از غذا فروشی های سیار تهران رو به رو شد. از جمله این کافه های سیار که اغلب یا تنها به ارائه انواع نوشیدنی های گرم و سرد می پردازند و یا اینکه همچون فودتراک های خارجی به تهیه و پخت تعداد محدودی غذا با توجه به آشپزخانه کوچکی که در اختیار دارند مشغول هستند می توان به کافه نیلی، پین کافه، کافه بیرون، کافه کمبی، وی کافه، کافه روور، کافه واگن و کافه دوره گرد اشاره نمود. ناگفته نماند که این کافه های سیار در حقیقت بخش جدایی ناپذیری از صنعت غذاهای خیابانی تهران بحساب می آیند که معمولا در کنار توقف خودروی خود، تعداد کمی میز و جایگاه نیز به دور ماشین خود می چینند و حسابی در حال و هوایی جمع و جور از مشتریانشان پذیرایی می نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید به صفحه مربوط به این مطلب در سایت سفرزون مراجعه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 292

به "خوشمزه ترین غذاهای خیابانی را در پایتخت ایران تجربه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین غذاهای خیابانی را در پایتخت ایران تجربه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید