وزیر جهاد کشاورزی: تصمیم گیری بدون حضور تشکل های کشاورزی ممنوع است

به گزارش مجله فیروزی، تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی تاکید نمود تصمیم گیری بدون حضور تشکل ها و اتحادیه های بخش کشاورزی ممنوع است و به صلاح کشور نیست.

وزیر جهاد کشاورزی: تصمیم گیری بدون حضور تشکل های کشاورزی ممنوع است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست با روسای اتحادیه ها و تشکل های دام، طیور، زنجیره های فراوری و عرضه مرغ، تخم مرغ و زنبورداری اظهار کرد: اگر قرار است تصمیمی برای حوزه کشاورزی و دام گرفته گردد باید از افرادی که در میدان اجرا حضور دارند بهره بگیریم چراکه در انتهای کار هم تصمیم ما باید به وسیله این افراد اجرا گردد.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد وزیر و وزارتخانه در حوزه مرغ به تنهایی تصمیم بگیرد، اتحادیه ها اراده نمایند که این تصمیم اجرایی نگردد می توانند این تصمیم را در میدان بی اثر نمایند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ما به اتحادیه ها و تشکل ها اعتماد داریم، گفت: ممکن است یک فراورینماینده در حوزه طیور تخلف کند اما ما کل صنعت طیور را متخلف نمی دانیم، این صنعت انسان های شریفی دارد که برای کشور غذا فراوری می نمایند.

وی اضافه کرد: شما فراورینمایندگان سربازان حوزه امنیت غذایی کشور و فراورینمایندگان قدرت غذا در منطقه هستید و من خدمتگزار شما هستم تا شما بتوانید این اقتدار را ایجاد کنید.

ساداتی نژاد با اشاره به این که اتحادیه ها و تشکل ها در این صنعت ماندگارند و کار اصلی را انجام می دهند، اسم کرد: مسئولیت اصلی امنیت غذایی بر دوش اتحادیه ها و تشکل ها است و به همین علت در شورای قیمت گذاری 6 نفر از بخش خصوصی حضور دارند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما می توانیم یک شرایط جدیدی را در حوزه حضور تشکل ها برای تصمیم سازی، تنظیم گری و تسهیل گری بازار با آینده نگری ایجاد کنیم و اگر به بخش یاری کنید این بستر به خوبی اجرا و تثبیت خواهد شد.

وی با بیان این که برای حوزه پایداری فراوری غذای مردم به یاری تشکل ها و اتحادیه ها احتیاج داریم، توضیح داد: ما باید با همکاری هم این حوزه را متحول کنیم و صندلی تشکل ها به خصوص تشکل های قدرتمند در وزارت جهاد کشاورزی باید تقویت گردد؛ روزی که از این وزارتخانه رفتم باید یکی از اقدامات اجرا شده به وسیله من این باشد که بازار را به دست افرادی سپرده ام که مسئول اصلی آن هستند.

ساداتی نژاد با اشاره به این که قیمت ثابت و دستوری بر روی محصولات را قبول ندارم، اسم کرد: باید درصد مثبت و منفی نواسانات بازار و سود فراورینماینده مدنظر قرار گیرد تا بتوانیم بازار را تنظیم کنیم.

وی با بیان این که بخش فراوری در بخش کشاورزی بنگاه مالی است و باید سوددهی داشته باشد، گفت: اگر فراوری سوددهی نداشته باشد پایدار نخواهد بود و وظیفه من حفاظت از پایداری فراوریات شما است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که با یاری صنعت دام و طیور فصل جدیدی در امنیت غذایی کشور شروع خواهد شد، گفت: اعتقاد من این است که وزارت جهاد کشاورزی باید قدرتمندترین وزارتخانه کشور باشد و باید به صندلی اصلی خود بازگردد.

وی با اشاره به این که واردات و صادرات دو مولفه اقتصاد هستند، ادامه داد: فراورینماینده، صادرنماینده و واردنماینده صندلی خود را در امنیت غذایی دارند بنابراین باید نگاه خود را تغییر دهیم.

ساداتی نژاد با اشاره به این که یک مرغداری باید بتواند با تمام ظرفیت خود کار کند، اضافه کرد: با 60 درصد ظرفیت کار کردن فراورینماینده را ضعیف می نماید، بنابراین با وجود ظرفیت 600 میلیون نفری که در اطراف کشور ما وجود دارد ما نباید نگران مازاد فراوری باشیم و باید نگاهمان را به صادرات تغییر دهیم.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی ایران ارزآور است اما جمهوری اسلامی تا به امروز به خوبی طعم این ارزآوری را نچشیده است و در منطقه بعضی دیگر از کشورها جای ما را گرفته اند.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید نمود: تصمیم بدون حضور تشکل ها و اتحادیه های بخش کشاورزی ممنوع است و به صلاح کشور نیست، بنابراین برای خروج از بحران باید در کنار هم باشیم، به هم اعتماد کنیم و صادقانه به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان این که در تامین گوشت، مرغ و تخم مرغ دچار مشکل هستیم، گفت: اگر تشکل ها در کنار وزارت جهاد کشاورزی بمانند، می توانیم در مدت زمان مطلوب و کوتاهی از این شرایط عبور کنیم، در این شرایط باید مواظب مردم و بازار و بعلاوه مراقب افرادی که می خواهند بازار را به چالش بکشند، باشیم.

ساداتی نژاد با اشاره به بازگشت اختیارات قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی گفت: نمی گذاریم هیچ ارگانی در حیطه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی مداخله کند و تصمیم گیری برای محصولات کشاورزی به وسیله این وزارتخانه و با یاری تشکل ها و اتحادیه ها انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1605

به "وزیر جهاد کشاورزی: تصمیم گیری بدون حضور تشکل های کشاورزی ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر جهاد کشاورزی: تصمیم گیری بدون حضور تشکل های کشاورزی ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید