پاندمی کرونا چگونه رقیب جنگ جهانی دوم شد؟

به گزارش مجله فیروزی، یک روانپزشک برجسته هشدار داده است که بیماری همه گیر کرونا می تواند بزرگترین آسیب برای سلامت روان از زمان جنگ جهانی دوم باشد.

پاندمی کرونا چگونه رقیب جنگ جهانی دوم شد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، دکتر آدریان جیمز رئیس کالج سلطنتی روانپزشکان گفته است حتی وقتی ویروس کرونا تحت کنترل باشد عواقب طولانی مدت عمیقی به دنبال خواهد داشت و نتایج منفی آن در سال های آینده و ماه های آینده تعیین خواهد شد.

وی به گاردین گفت: این احتمالاً بزرگترین آسیب برای سلامت روان از زمان جنگ دنیای دوم است.

حتی وقتی ویروس کنترل گردد باز هم عواقب متعددی خواهد داشت که تا سال ها دست از سر بشر برنمی دارد.

مرگ عزیزان ناشی از ویروس کرونا ، همراه با بیکاری گسترده و اثرات اجتماعی تبعات گسترده ای از لحاظ روانی به دنبال خواهد داشت.

موسسه خیریه بهداشت روان شرایط بسیاری از جوامع را تا کریسمس یک شرایط اورژانسی بهداشت روان توصیف کرد.

در این گزارش آمده است که سال 2020 یک سال اضطراب و عدم اطمینان بوده است و افراد بیشتری از هر زمان دیگری به روان شناسان احتیاج دارند.

این موسسه خیریه گفت در ماه نوامبر تعداد بیشتری از افراد در طول بیماری همه گیر ویروس کرونا دچار بحران مسائل روانی شده اند.

به گفته سایت مایند نیز مراجعات فوری از مارس تا ژوئیه امسال 15 درصد افزایش یافته است و در ژوئیه سال 2020 نیز تعداد 2 هزار و 276 مراجعه فوری فقط در انگلیس صورت گرفته است. این آمار در تمام دنیا نیز رو به افزایش است.

اظهارات دکتر جیمز در حالی ادامه دارد که بحران کووید در دنیا همچنان متشنج است و میلیون ها نفر تحت قوانین سخت گیرانه کرونایی قرار دارند.

این گزارش حاکی از آن است که حتی بچه ها نیز می توانند به شدت تحت تاثیر روانی پاندمی کرونا قرار بگیرند. این پاندمی افسردگی و اضطراب را در این بچه ها بیشتر خواهد نمود.

برای کارکنان کادر درمان نیز احتمال اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) وجود دارد.

پیش از این کارشناسان و روان پزشکان هشدار داده بودند که قرنطینه سراسری و تنهایی افراد در خانه آمار خودکشی ها را بالاتر خواهد برد و اعتیاد به الکل و همچنین خشونت خانگی را نیز افزایش می دهد.

طبق گزارش ها میلیون ها نفر در سراسر دنیا احتیاج به استفاده از خدمات روان درمانی دارند و دلیلش چیزی نیست جز تاثیرات منفی پاندمی کرونا و دردسرهایش بر روی جامعه دنیای و انسان ها در گروه های سنی مختلف.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1238

به "پاندمی کرونا چگونه رقیب جنگ جهانی دوم شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاندمی کرونا چگونه رقیب جنگ جهانی دوم شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید