پرونده سومین جشنواره جهانی ایپس بسته شد

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران، اختتامیه سومین جشنواره جهانی ایپس با معرفی آثار برتر بخش های مختلف به صورت آنلاین برگزار گردید. انجمن جهانی ورزشی نویسان با وجود شیوع وبروس کرونا و مشکلاتی که در جهت برگزاری رویدادهای ورزشی و به تبع آن پوشش خبری رویدادها به وجود آمد، سومین دوره جشنواره جهانی ایپس را برگزار کرد. این جشنواره در حالی برگزار گردید که 1871 اثر با 34 زبان از 129 کشور در این رقابت شرکت کردند. در این جشنواره بیش از 50 اثر از سوی خبرنگار ان و عکاسان ورزشی ایران در بخش های نوشتاری، عکس، ویدئو، صدا، و خبرنگاران جوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

پرونده سومین جشنواره جهانی ایپس بسته شد

داوری جشنواره در سه مرحله توسط دبیرخانه ایپس، هیات رئیسه ایپس، و هیأت ژوری 12 نفری از 5 قاره انجام شد که در نهایت پس از گذشت 11 ماه و شش روز از آغاز جشنواره، 27 اثر برگزیده در بخش های مختلف معرفی شدند. همکاران ایرانی نیز در این جشنواره حضور پررنگی داشتند که پس از طی مراحل داوری دو اثر ویدئویی آقایان کوپیدار و فرهپور به جمع 10 اثر برتر رسیدند و بین این دو اثر، ویدیو مازیار کوپیدار در جمع 5 اثر برتر به فینال راه پیدا کرد؛

با توجه به رده بندی نهایی که ایپس اعلام نمود ویدیو ارسالی از سوی کوپیدار در رده پنجم و اثر فرهپور در رده دهم نهاده شد.حضور گسترده آثار ایرانی با توجه به شرایطی که به واسطه شیوع کرونا در کشور وجود داشت، و راهیابی تعدادی از آنان در جمع آثار برتر قابل تقدیر است. ایران از نظر تعداد اثر بعد از چین در رده دوم آسیا نهاده شد.

همچنین با توجه به آثار زیادی که با موضوع کرونا به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، در جهت داوری، جیانی مرلو (رییس انجمن جهانی خبرنگاران و عکاسان ورزشی) و هیأت ژوری به این نتیجه رسیدند که یک بخش مربوط به کووید 19 را اضافه نمایند که در بخش خبرنگاران جوان از ویدیو محمد فرهپور تقدیر شد. در این قسمت فقط بهترین ها معرفی شدند و جایزه ای مانند برگزیدگان بخش های دیگر به آنها تعلق نگرفت.

برگزیدگان جشنواره جهانی ایپس مانند دو دوره قبل به ترتیب 8 هزار دلار، 3 هزار دلار و 2 هزار دلار دریافت می نمایند.

مراسم اختتامیه به صورت برخط با حضور اعضای هیات رییسه ایپس، هیات ژوری و فینالیست ها (با پخش ماهواره ای و تلویزیونی و شبکه های یوتیوب و فیس بوک) برگزار گردید.

جیانی مرلو ضمن تقدیر از شرکت نمایندگان سومین جشنواره تاکید نمود که به زودی مقدمات برگزاری چهارمین جشنواره جهانی ایپس فراهم می گردد و اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1369

به "پرونده سومین جشنواره جهانی ایپس بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده سومین جشنواره جهانی ایپس بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید