چرا مردم نیجریه دیوانه شکستن رکورد های گینس شده اند؟

به گزارش مجله فیروزی، شمار نیجریه ای هایی که به کوشش برای شکستن رکورد های جهانی روی آورده اند و سودای ثبت نامشان را در کتاب گینس دارند، خود در حال بدل شدن به یک رکورد جهانی در مقایسه با سایر ملیت هاست.

چرا مردم نیجریه دیوانه شکستن رکورد های گینس شده اند؟

به گزارش یورو نیوز، هیدا باچی ماه مه گذشته در مجموع 100 ساعت بی وقفه آشپزی کرد. هر چند رکورد رسمی او 93 ساعت و 11 دقیقه در کتاب گینس ثبت شده، ولی در هر صورت او پیروز شد تا رکورد پیشین را که 87 ساعت و 45 دقیقه بود، بشکند.

همزمان با ثبت رکورد گینس به وسیله خانم باچی، شمار قابل توجهی از هموطنان او نیز در رشته های دیگری کوشش برای ثبت رکورد را شروع نموده اند، چنان که اخبار پیاپی آن ها منتشر می گردد.

مردی پیروز شد بدون وقفه در طول 200 ساعت آواز بخواند. دیگری پس از 7 روز گریه بی وقفه که منجر به مختل شدن بینایی او به مدت 45 دقیقه شد، خود را صاحب رکورد جهانی معرفی کرد. زنی هم از ثبت رکورد طولانی ترین مدت مستمر عدم خروج از خانه اطلاع داد و کوشش حداقل شش هموطن دیگر او نیز برای ثبت رکورد تازه سرخ کردن بیشترین تعداد حلزون رسانه ای شد.

پس از انتشار اخباری در خصوص کوشش بعضی نیجریه ای ها برای شکستن رکورد سرخ کردن بامیه نیجریه ای (Puff-puff) و نیز از حال رفتن زنی که قصد داشت رکورد طولانی ترین زمان ماساژدهی مستمر را بکشند، رکورد های جهانی گینس با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود یادآوری کرد که به رسمیت شناخته شدن رکورد ها منوط به پیش ثبت نام در این نهاد و به رسمیت شناختن اعتبار رکورد در چارچوب قوانین و دستورالعمل های آن است.

اما زن ماساژور با جسارت اظهار داشت که 50 ساعتی که او ثبت نموده برای رکورددار بودن او کافی است حتی اگر بدون اطلاع گینس و ثبت در آن بوده باشد. بدین ترتیب، موجی از ثبت و اعلام رکورد ها در نیجریه بدون ارائه درخواست به گینس و پایبندی به قوانین به راه افتاد.

به طوری که با وجود آن که بوسه بی وقفه به علت مخاطراتی که به همراه داشت از لیست گینس حذف شده، ولی در نیجریه و با وجود تقبیح آن از سوی وزارت فرهنگ این کشور همچنان تمرین های فشرده بعضی برای ارتقاء رکورد آن ادامه دارد.

در واقع پیروزیت خانم باچی گروهی از مردم کشور 200 میلیون نفری را دیوانه ثبت رکورد نموده، اما علت فراگیر شدن عشق به رکورددار بودن در میان مردم نیجریه چیست؟

نیجریه رکورددار های دیگری هم پیش تر داشته است. به عنوان نمونه، توبی آموسان برترین زمان را در دو 100 متر با مانع زنان ثبت نموده یا چینوسو اچه رکورددار کمترین زمان مورد احتیاج برای زدن هزار ضربه سر به توپ فوتبال است. اما هیچکدام از رکورد های ثبت شده به وسیله نیجریه ای ها به میزان پیروزیت خانم باچی رسانه ای نشد.

شرکتی که به عنوان حامی مالی این آشپز نیجریه ای انتخاب شده بود، چنان کارزار تبلیغاتی گسترده ای به راه انداخت که پس از ثبت رکورد خانم باچی، معاون رئیس جمهوری نیجریه با او تماس گرفت. سپس خبر ملاقات های پی در پی او با سایر مقام های محلی و چهره های مشهور منتشر می شد.

خانم باچی بعلاوه هدایای مالی بسیاری دریافت کرد، از جمله آبونمان یک سال سفر رایگان با یک شرکت هواپیمایی نیجریه ای.

اما بخش دیگری از انگیزه سایر نیجریه ای ها برای رکورددار بودن این است که به سرعت به تعداد دنبال کنندگان و فالوئر های آن ها در شبکه های افزوده می گردد. رخدادی که هم زمینه کسب عایدی بیشتر آن ها را به عنوان اینفلوئنسر به وسیله جذب آگهی یا انتشار ارز دیجیتالی و رمزارزی نو فراهم می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2097

به "چرا مردم نیجریه دیوانه شکستن رکورد های گینس شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مردم نیجریه دیوانه شکستن رکورد های گینس شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید