ژاپن هواپیماهای نظامی به هند می فروشد

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران: ژاپن میخواهد در جریان سفر نخست وزیر هند به توکیو قرارداد فروش هواپیماهای نظامی به دهلی نو را به امضا برساند.

ژاپن هواپیماهای نظامی به هند می فروشد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ فروش هواپیماهای نظامی ژاپن به هند نخستین قرارداد فروش تجهیزات نظامی توکیو به دهلی نو از زمان ممنوعیت صادرات تسلیحات نظامی ژاپن به شمار می رود.

سفر 4 روزه مانموهان سینگ نخست وزیر هند به ژاپن امروز دوشنبه شروع خواهد شد و دو طرف قرار است قرارداد مربوط به فروش هواپیماهای جنگی موسوم به یواس-2 را امضا نمایند. این هواپیما توسط ژاپن ساخته شده است.

روزنامه نیکی ژاپن نیز نوشت: فروش هواپیماهای نظامی و جنگی ژاپن به هند نخستین قرارداد مربوط به صادرات تجهیزات نظامی ژاپن از زمان اعمال محدودیت ها برای صادرات جنگ افزارهای این کشور به شمار می رود.

فروش هواپیماهای نظامی ژاپن به هند همچنین موجب تقویت اتحاد دو کشور خواهد شد، این در حالی است که دو کشور به شدت نگران افزایش قدرت چین به عنوان تهدیدی در منطقه هستند.

به اعتقاد کارشناسان نظامی، این هواپیماها باید بر مبنای قانون سال 1967 میلادی ژاپن برای موارد غیر نظامی مورد استفاده قرار گیرد. ژاپن در سال 1967 میلادی قانون ممنوعیت صادرات تسلیحات نظامی را وضع نموده است.

هواپیمای یواس-2 که توسط شرکت ژاپنی شینمایوا طراحی و ساخته شده و به نیروی هوایی این کشور فروش رفته است ارزشی معادل 99 میلیون دلار دارد و قادر به پرواز تا مسافت 4700 کیلومتری است. این هواپیما قادر به فرود در سطح دریا با امواج بیش از 3 متر است.

یک مقام رسمی وزارت بازرگانی ژاپن تاکید نمود: اگر هواپیمای یواس-2 به هند صادر گردد این نخستین قرارداد مربوط به صادرات تسلیحات نظامی ساخت ژاپن توسط وزارت دفاع این کشور خواهد بود که برای استفاده های غیر نظامی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 456

به "ژاپن هواپیماهای نظامی به هند می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن هواپیماهای نظامی به هند می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید