کاهش 50 درصدی ابتلا به سرطان روده با تأمین این ویتامین

به گزارش مجله فیروزی، نتایج یک آنالیز نو نشان می دهد مصرف روزانه ماهی در وعده های غذایی می تواند خطر ابتلا به سرطان روده را تا 50 درصد کاهش دهد.

کاهش 50 درصدی ابتلا به سرطان روده با تأمین این ویتامین

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد، مصرف روانه ماهی در وعده های غذایی می تواند خطر ابتلا به سرطان روده عظیم را تا 50 درصد کاهش دهد.

به گفته محققان، خوردن 300IU ویتامین دی در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده عظیم را کاهش دهد؛ ضمن اینکه این یافته ها می تواند پزشکان را به توصیه مصرف ویتامین دی همراه با غربالگری سوق دهد.

آنالیز ها نشان داده است، جبران کمبود ویتامین دی به ویژه در سالمندان می تواند تا میزان بالایی احتمال سرطان را کاهش دهد و یک روش مطمئن، غنی سازی مواد خوراکی با این ویتامین است. علاوه بر ماهی مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، ماهی، قارچ، انواع پنیر، شیر، حبوبات، روغن ماهی، آب پرتقال و خاویار حاوی میزان زیادی ویتامین دی هستند.

این تحقیق که به وسیله دولت ایالات متحده انجام شده، 94 هزار زن را به مدت 25 سال مورد آنالیز قرار داده و هر دو سال یکبار در خصوص رژیم غذایی و سلامت آنها پرسش و پاسخ نموده است. ویتامین دی استخوان ها، دندان ها و ماهیچه ها را سالم نگه می دارد.

دانشمندان دانشگاه هاروارد در تحقیقات خود دریافتند، میزان تأمین ویتامین دی از منابع غذایی مانند ماهی، قارچ، تخم مرغ و شیر در چند دهه گذشته کاهش یافته و علیرغم کاهش کل نوع سرطان، فرایند نگران کننده ای در افزایش موارد ابتلا به سرطان روده زیر 50 سال دیده می گردد. در انگلیس، حدود 2500 نفر از 42 هزار نفری که هر ساله به سرطان روده مبتلا می شوند، زیر 50 سال هستند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1599

به "کاهش 50 درصدی ابتلا به سرطان روده با تأمین این ویتامین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 50 درصدی ابتلا به سرطان روده با تأمین این ویتامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید