کنترل سلامت 109 هزار نفر در ورودی های خراسان جنوبی

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران/خراسان جنوبی شهریاری گفت: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، بیش از 109 هزار تن در ورودی های استان پایش شدند.

کنترل سلامت 109 هزار نفر در ورودی های خراسان جنوبی

محمد رحیم شهریاری، امروز شنبه 2 فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه جابه جایی افراد از شهری به شهر دیگر شناسایی مبتلایان به کرونا را سخت کرده و باعث شیوع این بیماری می شود، از شهفرایندان خواستاریم از دید و بازدیدها و مسافرت های نوروزی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه در خانه ماندن و رعایت مسائل بهداشتی بهترین گزینه برای مقابله با کرونا ویروس است، شرح داد: علی رغم تلاش مسئولان تا به امروز افراد زیادی در استان گرفتار این ویروس شده اند که تنها همکاری مردم می تواند سیر مبتلایان را نزولی کند.

شهریاری با اشاره به اقدامات هلال احمر در راستای مبارزه با این ویروس بیان نمود: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تیم های هلال احمر در راستای پایش مسافران در ورودی های شهرستان های مختلف استان مستقر شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای طرح پایش تا به امروز 109 هزار و 746 نفر توسط این تیم ها پایش و سطح سلامت آن ها کنترل شده است.

شهریاری اظهار کرد: تا به امروز 56 نفر مشکوک به کرونا ویروس در فرایند پایش مسافران شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شده اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح 658 نفر روز از داوطلبان هلال احمر استان در این طرح همکاری داشته اند، افزود: بدون شک اقدامات این افراد با شناسایی افراد مشکوک، در راستای جلوگیری از این ویروس نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات اجرا شده در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس، بیان نمود: از 13 اسفند ماه جاری تا به امروز بیش از 269 هزار نفر آموزش های همگانی و هشدار های لازم را فرا گرفته اند.

شهریاری با بیان اینکه توصیه های بهداشتی و ترغیب برای ماندن در خانه از طریق آمبولانس ها در سطح شهر بیرجند اطلاع رسانی می شود، اظهار کرد: همچنین افزون بر فضای مجازی در سطح استان برای رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه تبلیغات محیطی اجرا شده است.

وی خواستار توجه هر چه بیشتر مردم به توصیه های بهداشتی مسئولان شد و گفت: تنها مساعدت مردم می تواند زنجیره انتقال کرونا در استان و کشور را قطع کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 724

به "کنترل سلامت 109 هزار نفر در ورودی های خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل سلامت 109 هزار نفر در ورودی های خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید