1300 نفر در شاهرود به بیمارستان مراجعه کردند

به گزارش مجله فیروزی، رضا چمن گفت: از ابتدای اسفند ماه 98 تا کنون یک هزار و 300 نفر در شاهرود و میامی با علائم حاد تنفسی و کرونا به بیمارستان مراجعه کرده اند.

1300 نفر در شاهرود به بیمارستان مراجعه کردند

به گزارش از ، رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مقابله با کرونا ویروس با اشاره به تسریع در راه اندازی شبکه ملی ویدئو کنفرانس و اعطای اینترنت رایگان به بیمارستان های کشور، گفت: از آنجا که آذری جهرمی وزیر معین استان سمنان در زمینه کرونا محسوب می شود از وزارت ارتباطات می خواهیم تا این مورد را در دستور کار خود قرار دهد.

او با بیان اینکه در هفته های گذشته و با شیوع کرونا ویروس در استان سمنان، یک هزار و 300 نفر دارای علائم بیماری کرونا ویروس، به اورژانس بیمارستان های شرق استان مراجعه کردند، ابراز کرد: قبل از شیوع فراگیر کرونا ویروس در استان و کشور، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، 300 تخت بیمارستانی ویژه بیماران کرونا را تجهیز کرد چرا که می دانستیم کرونا به استان و شهرستان شاهرود خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه براساس آمار، در هفته های گذشته، 760 مورد بستری بیماران دارای علائم کرونا ویروس در بیمارستان امام حسین (ع) بستری شدند که از این تعداد، آزمایش 335 نفر مثبت اعلام شد، گفت: 120 تخت نقاهتگاهی ویژه بیمارانی که سلامتی خود را به صورت نسبی به دست آوردند در شرق استان سمنان در نظر گرفته شده است که باید از همکاری دستگاه های ذی ربط تقدیر کرد.

چمن ضمن بیان اینکه براساس آمار، افزون بر 70 درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در طرح غربالگری شرکت کردند، ابراز کرد: نزدیک به 130 هزار نفر تا کنون غربالگری شده اند.

او در انتها بیان نمود: براساس تحلیل ها، در خوش بینانه ترین حالت شیوع کرونا ویروس تا انتها اردیبهشت در کشور فروکش خواهد کرد و اگر مردم رعایت نکنند در بدبینانه ترین حالت این فرایند تا انتها مراد 99 ادامه می یابد.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 746

به "1300 نفر در شاهرود به بیمارستان مراجعه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1300 نفر در شاهرود به بیمارستان مراجعه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید