آلمان برنده عظیم بحران یونان است

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران: نتیجه آنالیز های یک موسسه تحقیقات مالی نشان می دهد که آلمان برنده عظیم بحران یونان است.

آلمان برنده عظیم بحران یونان است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه بیلد، هنوز هیچ توافقی برای راه چاره بحران یونان به دست نیامده است، البته به نظر می رسد که دستیابی به یک توافق جامع در این باره نزدیک است.

توافق با وام دهندگان بین المللی پیش شرطی برای ادامه یاری های اروپا به یونان بوده و باید همراه با اقدامات ریاضتی دیگری برای این کشور باشد.

تا 20 آگوست یونان باید پول تازه ای را دریافت کند تا بتواند بدهی حدود 3.2 میلیون یورویی خود به بانک مرکزی اروپا را پرداخت کند. یک بسته نجات سوم تا سقف 86 میلیارد یورو باید برای یونان در نظر گرفته گردد.

یک آنالیز موسسه تحقیقات مالی لایبنیتس (IWH) نشان می دهد که آلمان برنده عظیم بحران یونان است.

از زمان آغاز بحران مالی یونان در سال 2010 به بودجه دولت آلمان حدود 100 میلیارد یورو یا حدود سه درصد نسبت به فراوری ناخالص ملی یاری شده است. این مبلغ حداقل به صورت مستقیم از بحران ناشی می گردد. بر اساس این آنالیز صرفه جویی های دولت یونان در هر صورت بر هزینه های بحران رجحان دارد، حتی زمانی که یونان بدهی های خود را نتواند پرداخت نکند. سهم آلمان از بسته های نجات تا کنون در نظر گرفته شده برای یونان حدود 90 میلیارد یورو برآورد شده است . پس آلمان در هر صورت از بحران یونان سود می برد.

کارشناسان بر این باورند که به دلیل بحران، سرمایه گذاران سعی می نمایند پول خود را در محل امنی سرمایه گذاری نمایند و ترجیح می دهند اوراق قرضه دولتی آلمان را خریداری نمایند که به زعم همه موسسات اعتبار سنجی عظیم خطر بسیار کمی در سرمایه گذاری در این راستا نهفته است.

این آنالیز نشان می دهد که کشورهای دیگری چون آمریکا فرانسه یا هلند هم از بحران یونان البته در اندازه بسیار کم تر از آلمان سود می برند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 754

به "آلمان برنده عظیم بحران یونان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان برنده عظیم بحران یونان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید