آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری تدریجی با ترکیه

به گزارش مجله فیروزی، خبرگزاری خبرنگاران- اجلاس مجازی سران اروپایی روز پنجشنبه در حالی شروع شد که محور اصلی بحث ها درباره مقابله با کرونا و توزیع واکسن بود.

آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری تدریجی با ترکیه

با ما سفر کنید و با ارزانترین تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از عربی 21، کنترل روزافزون صادرات واکسن به خارج از اتحادیه اروپا در مرکز بحث رهبران اروپایی قرار داشت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز در اقدامی که نشانه قوی از بازگشت روابط به شرایط قبلی بود در اجلاس اتحادیه اروپا شرکت کرد.

رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در پیش نویسی که توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شد اعلام کردند: تسریع در فراوری و تحویل واکسن هنوز برای غلبه بر بحران لازم است و کوشش ها باید در این راستا شدت یابد.

در خصوص روابط با آنکارا نیز اتحادیه اروپا از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خواست تا با حسن نیت به بهبود روابط یاری کند.

در بیانیه صادر شده توسط اتحادیه اروپا آمده است: برای تقویت همکاری در تعدادی از زمینه های مشترک و تصمیم گیری بیشتر در نشست شورای اروپا در ماه ژوئن، اتحادیه اروپا آماده است تا با یک رویکرد تدریجی و متناسب با ترکیه برخورد کند.

رهبران اتحادیه اروپا همچنین از کمیسیون اروپا خواستند که برای مدرن سازی توافقنامه اتحادیه گمرکی با ترکیه کوشش کند.

اجلاس دو روزه اتحادیه اروپا دیروز آدینه به خاتمه رسید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1399

به "آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری تدریجی با ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری تدریجی با ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید