آمریکا درصدد همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا بر سر ونزوئلا است

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز آدینه در مصاحبه با خبرنگاران ادعا کرد که دولت این کشور خواهان همکاری نزدیک تر با شرکای بین المللی خود از جمله اتحادیه اروپا و سازمان کشورهای آمریکایی برای صدور دموکراسی به کشور ونزوئلا است.

آمریکا درصدد همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا بر سر ونزوئلا است

با ما سفر کنید و با قیمت تورهای مسافرتی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

پرایس در نشست خبری روزانه خود مدعی شد: ایالات متحده به فعالیت به وسیله تمام راه های مناسب برای پشتیبانی از مردم ونزوئلا و پشتیبانی از خواست و آرزوی آنان برای دموکراسی و حقوق بشر ادامه خواهد داد. ما مشتاقانه خواستار تقویت هماهنگی با شرکای بین المللی خود هستیم. و در شرایطی که ما در جهت انتقال صلح آمیز و دموکراتیک در ونزوئلا فعالیت می کنیم، این شرکا شامل اتحادیه اروپا، سازمان کشورهای آمریکایی، گروه لیما، گروه تماس و سایرین می گردد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد که در حال حاضر تصدیق نیکلاس مادورو رئیس جمهور کنونی ونزوئلا به عنوان یک دیکتاتور دغدغه واشنگتن برای بازنگری در سیاست خارجی آمریکا نیست.

لازم به ذکر است، ایالات متحده آمریکا نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت نمی شناسد و در مقابل از خوان گوایدو رهبر مخالفان حمایت نموده و به وسیله وضع تحریم ها و اعمال فشارهای دیپلماتیک برای برگزاری انتخابات به اصطلاح آزاد و عادلانه در ونزوئلا، در کوشش برای تغییر معادلات قدرت در این کشور آمریکای لاتین است.

این در حالی است که مادورو گوایدو و ایالات متحده را به همکاری برای سرنگونی دولت کاراکاس و غارت ذخایر نفت و گاز ونزوئلا متهم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1353

به "آمریکا درصدد همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا بر سر ونزوئلا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا درصدد همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا بر سر ونزوئلا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید