آمریکا دسترسی هواوی به قطعات را سخت تر کرد

به گزارش مجله فیروزی، دولت ترامپ علاوه بر تمدید قانون منع شرکت های آمریکایی از داد و ستد با هواوی ، در صدد قطع ارتباط بین این شرکت و فراورینمایندگان چیپ در خارج از آمریکا است. وزارت بازرگانی ایالات متحده قانونی را تصویب نموده که بر اساس آن شرکت های خارجی که در فرایند فراوری خود از نرم افزار یا سخت افزارهای آمریکایی استفاده می نمایند، بدون دریافت مجوز از واشنگتن حق فروش چیپ به هواوی را ندارند.

آمریکا دسترسی هواوی به قطعات را سخت تر کرد

هرچند این قانون فروش چیپ های در خط فراوری تا 120 روز را دیگر را بلامانع دانسته اما با تحت فشار گذاشتن شرکت هایی نظیر TSMC می تواند بحران جدیدی را پیش پای هواوی قرار داده و این شرکت را از نظر دسترسی به تراشه های حیاتی با چالش روبرو کند.

دولت ترامپ در ماه می سال گذشته هواوی و 114 شرکت وابسته به آنرا به اتهام جاسوسی برای دولت چین در لیست سیاه قرار داده و داد و ستد شرکت های آمریکایی با آنها را منوط به دریافت مجوز کرد. هواوی اما با جایگزین کردن شرکت های دیگر به جای شرکای آمریکایی کماکان به عنوان بازیگری اصلی در بازار موبایل و ارتباطات به کار خود ادامه داد.

آنطور که ویلبِر لوییس راس، وزیر بازرگانی آمریکا می گوید تحریم های اولیه کارایی چندانی نداشته و دولت باید قوانین را به گونه ای اصلاح می کرد که مانع بکارگیری فناوری های آمریکای علیه منافع این کشور گردد.

این اقدام خشم دولت چین را در پی داشته و به گفته منبعی مطلع پکن در آستانه انجام اقدامات متقابل نظیر تهیه فهرستی از شرکت های غیرقابل اعتماد است که احتمالا به وضع بعضی تحریم ها علیه تعدادی از شرکت های آمریکایی نظیر اپل، کوالکام، سیسکو و بوئینگ منجر می گردد.

آنطور که منابع چینی می گویند دولت خود را برای انجام دور تازه ای از بازرسی های نامحدود این شرکت ها آماده می نماید که مثل شمشیری روی سر آنها آویخته خواهد شد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 855

به "آمریکا دسترسی هواوی به قطعات را سخت تر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا دسترسی هواوی به قطعات را سخت تر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید