آهن زنگ زده هم ناگهان ارزشمند شد

به گزارش مجله فیروزی، ایسنا نوشت: باتری های زنگ زده تازه می توانند تا 100 ساعت فضای ذخیره سازی انرژی فراهم نمایند. این فناوری تازه می تواند صنعت را متحول کند.

آهن زنگ زده هم ناگهان ارزشمند شد

بر اساس مقاله ای که به وسیله Scientific American منتشر شده است، اختراع شرکت آمریکایی Form Energy می تواند یک پیشرفت مهم برای ذخیره سازی طولانی مدت انرژی خورشیدی و بادی باشد.

این شرکت ادعا می نماید که این نوآوری که با نام باتری آهن-هوا شناخته می گردد، می تواند به کربن زدایی از بخش انرژی کشور با روشی ارزان تر از سیستم های ذخیره سازی لیتیوم یونی یاری کند، در حالی که تنها از مواد داخلی در دسترس برای ایجاد آن استفاده می گردد.

باتری های لیتیوم یون؛ گران و غیرکاربردی

باتری های لیتیوم یون امروزی به مواد گرانقیمتی مانند لیتیوم، کبالت، نیکل و گرافیت احتیاج دارند. در حالی که این باتری نو، برق را با استفاده از فلز آهن ساده به وسیله اصل زنگ زدگی برگشت پذیر ذخیره می نماید.

این بدان معنا است که باتری هنگام تخلیه انرژی، فلز آهن را به زنگ زدگی تبدیل و هنگام شارژ شدن زنگ فلز را دوباره به آهن تبدیل می نماید.

باتری های آهن-هوا برای اولین بار در اوایل دهه 1970 برای استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی مورد ارزیابی قرار گرفتند. جورج کربتری(George Crabtree)، مدیر مرکز مشترک تحقیقات ذخیره انرژی در آزمایشگاه ملی آرگون می گوید که امروزه، داده های نوتر نشان می دهد که آنها می توانند به ترویج و تنوع بخشیدن به منابع انرژی سبز در آینده برای خدمات شهری یاری نمایند.

باتری های آهن-هوا بسیار بزرگ تر از باتری های لیتیوم یونی هستند و می توانند انرژی را تا 100 ساعت ذخیره و تخلیه نمایند. این میزان به طور قابل توجهی بیشتر از چهار ساعت ارائه شده به وسیله باتری های لیتیوم یونی است.

مکانی برای ساخت اولین کارخانه انتخاب شده است

مجله پاور(Power) بعلاوه گزارش داده است که شرکت Form Energy در حال حاضر مکانی را برای ساخت اولین کارخانه خود انتخاب نموده است. کارخانه در ویرجینیای غربی واقع خواهد شد و ساخت آن در سال 2023 شروع می گردد.

ماتئو جارامیلو(Mateo Jaramillo)، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران شرکت Form Energy گفته است: برای رسیدن به استقلال در فراوری انرژی های تنوپذیر، مقابله با چالش های زنجیره تامین انرژی و توسعه شبکه قابل اعتماد و ارزان احتیاج به فناوری های نو ذخیره سازی انرژی داریم که قادر به ذخیره سازی ارزان برق برای چندین روز باشند.

باتری اولیه در حال حاضر برای استفاده در وسایل نقلیه بسیار بزرگ و سنگین کاربرد دارد. با این حال، ممکن است این موضوع تغییر کند، زیرا پژوهشگران در تلاشند تا مقدار آن را کاهش دهند و کاربردهای آن را افزایش دهند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2011

به "آهن زنگ زده هم ناگهان ارزشمند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آهن زنگ زده هم ناگهان ارزشمند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید