اختتامیه جشنواره صدای سکوت در نمایشگاه کتاب برگزار می گردد

به گزارش مجله فیروزی، زهره میرعارفی دبیر جشنواره صدای سکوت در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، گفت: در دوره سوم جشنواره صدای سکوت طرح تازه داستان کودک را هم به جشنواره اضافه کردیم و جشنواره در دو بخش بزرگسال و کودک برگزار گردید. باید اذعان کنم که نویسندگان در مورد داستان کودک شگفت انگیز عمل کردند.

اختتامیه جشنواره صدای سکوت در نمایشگاه کتاب برگزار می گردد

وی ادامه داد: داوری بخش بزرگسال بر عهده آقای ابوتراب خسروی، کامران رحیمی (ناشنوا) و معصومه میرابوطالی است که در گفت وگو با این عزیزان، داوران از پیشرفت کلامی و آگاهی داستان نویسندگان اظهار رضایت کردند و داستان این عزیزان را هم پای داستان شنوایان ارزیابی کردند.

میرعارفی افزود: مجموعه داستانقصه های ما اولین مجموعه داستان کودک در ایران است که به وسیله نویسندگان ناشنوا نوشته شده است. من از داوران خواستم 14 داستان را انتخاب نمایند اما دوستان متفق القول گفتند، بیست داستان را چاپ کنید که ارزش دیده شدن دارند.

دبیر جشنواره صدای سکوت توضیح داد: یک مقایسه سطحی از سه کتاب چاپ شده در بخش بزرگسال نشان دهنده پیشرفت نویسندگان ناشنوای عزیز است. در جشنواره اول ما با داستان هایی روبرو هستیم که به جهت واژه وسعت واژگانی بالایی ندارند. جمله ها ساده و توصیف ها هم در حد خوب هستند. ایرادهای نگارشی کم نبود و در ویراستاری اصلاح شد اما در جشنواره دوم شاهد یک رشد همه جانبه بودیم و این که داستان ها عمیق شدند و داستان نویسان توانستند به شخصیت سازی های خوبی دست پیدا نمایند.

این نویسنده یادآور شد: از ویژگی داستان های جشنواره دوم بیرون آمدن از محدوده ناشنوایی و ورود به دنیای شنوایان بود و این که به نظر می رسد ناشنوایان در حیطه نویسندگی بسیار قوی عمل می نمایند و به علت ارتباط دیداری و احساسی بعضی از این نوع ارتباط ها را به زیبایی در داستان به تصویر می کشند که شاید شنوایان نتوانند این گونه بیان احساس را تصویرسازی نمایند و مفهوم مورد نظرشان را به مخاطب منتقل نمایند.

میرعارفی افزود: اختتامیه جشنواره صدای سکوت روز سی ام اردیبهشت همزمان با نمایشگاه کتاب 1402 و در سالن جایزه های کتاب سال ساعت 16:30 برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2070

به "اختتامیه جشنواره صدای سکوت در نمایشگاه کتاب برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختتامیه جشنواره صدای سکوت در نمایشگاه کتاب برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید