اسکاتلند بار دیگر همه پرسی استقلال از بریتانیا برگزار می کند

به گزارش مجله فیروزی، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند از حزب ملی گرا روز سه شنبه اعلام نمود مشغول تهیه پیش نویس لایحه ای برای همه پرسی استقلال از بریتانیا است که در آن اصل پرسش و زمان دقیق برگزاری همه پرسی نیز معین شده است. خانم استورجن چنین وعده داد که این لایحه تا پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی سال آینده منتشر خواهد شد.

اسکاتلند بار دیگر همه پرسی استقلال از بریتانیا برگزار می کند

پیشنهاد همه پرسی جدید استقلال اسکاتلند ماه ها پیش مطرح شده بود، اما پیگیری این پیشنهاد به دنبال شیوع کرونا در ماه مارس متوقف شد.

به گزارش یورونیوز در نخستین همه پرسی استقلال اسکاتلند که در سال 2014 میلادی برگزار شد، 45 درصد رأی دهندگان به آن رأی آری و 55 درصد رأی نه دادند و به این ترتیب این منطقه نیمه خودمختار نتوانست استقلال کامل خود را از پادشاهی بریتانیا به دست آورد.

در زمان همه پرسی بریگزیت در سال 2016 نیز، بیشتر اسکاتلندی ها به ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا رأی دادند. بنابراین با توجه به نظر منفی که اسکاتلندی ها به بریگزیت دارند و نیز به دلیل انتقادهای فراوانی که به عملکرد کُند و دیرهنگام دولت بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در مبارزه با کرونا در کشور وجود دارد، به نظر می رسد اکنون ملی گرایان اسکاتلندی زمان را برای تجدید رؤیای استقلال مناسب یافته اند.

در زمان بریگزیت، آرا اسکاتلندی های استقلال طلب حدود 50 درصد تخمین زده شد که نسبت به سال 2014 رشد مناسبی را نشان می داد.

اگر اسکاتلند به استقلال دست یابد، این بدان معناست که بریتانیا حدود یک سوم از مساحت و یک دهم از جمعیت خود را از دست خواهد داد. ضمن آن که با از دست دادن بخشی از منابع درآمد خود در اسکاتلند، جایگاه فعلی خود به عنوان اقتصاد ششم جهان را نیز از دست می دهد. یکی از سیاست های عمده بوریس جانسون برای نگاه داشتن اسکاتلند، ولز و ایرلند شاقتصادی در حاکمیت بریتانیا، اختصاص دادن امتیازات اقتصادی به این مناطق نیمه خودمختار است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1023

به "اسکاتلند بار دیگر همه پرسی استقلال از بریتانیا برگزار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکاتلند بار دیگر همه پرسی استقلال از بریتانیا برگزار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید