بایدن اگر رئیس جمهور آمریکا گردد برجام را احیا خواهد نمود؟

به گزارش مجله فیروزی، حسن بهشتی پور گفت: بایدن با توجه به تبعات کرونا بر اقتصاد آمریکا، می تواند نتیجه انتخابات را به نفع خود رقم بزند. پس می توان گفت کرونا برجام را احیا خواهد نمود.

بایدن اگر رئیس جمهور آمریکا گردد برجام را احیا خواهد نمود؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از اعتماد آنلاین، برجام و طرفین حاضر در آن به احتمال فراوان منتظر هستند تا نتایج انتخابات امریکا تعیین گردد. پیشینه دموکرات های ایالات متحده این احتمال را در افکار عمومی پررنگ می نماید که با پیروزی احتمالی جو بایدن در انتخابات 2020، آمریکا به برجام برخواهد گشت. با توجه به اهمیت برجام برای ایران و آمریکا و شاید هم کل دنیا، حالا همه در انتظار نوامبر امسال میلادی هستند تا شاید کلاف سردرگم برجام از حالت مبهم فعلی خارج گردد.

حسن بهشتی پور، کارشناس مسائل بین الملل در این باره اظهار کرد: نگاه حزب دموکرات در آمریکا با آنچه مد نظر جمهوری خواستار واقع شده است، بسیار متفاوت است. بر همین اساس در صورتی که بایدن ترامپ را شکست دهد، برجام به احتمال بسیار قوی به دوران مطلوب خود برخواهد گشت.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: این نکته را نباید فراموش کرد که برجام کاملاً به نفع آمریکاست و به همین دلیل امضایی که دونالد ترامپ زیر برگه خروج از برجام زد مخالفان زیاد و جدی ای در میان آمریکایی ها دارد. اساساً برجام به نفع ایران و کشورهایی چون انگلیس ، آلمان، فرانسه، روسیه و چین هم است. بنابراین همه دنیا چشم انتظارند تا این توافق مهم بین المللی از حالت رکود خارج گردد.

او توضیح داد: البته ممکن است آقای بایدن برای برگشتن کشور به برجام از ایران مطالبه هایی داشته باشد و راجع به سایر موضوع های مرتبط به جمهوری اسلامی، وارد مذاکره با ایران گردد. با این حال باید گفت بایدن در هر شرایطی برای احیای برجام به طور جدی وارد عمل خواهد شد.

بهشتی پور ادامه داد: همچنین باید در نظر گرفت که بایدن در صورت پیروزی شرایط وقت را آنالیز خواهد نمود و با توجه به مناسبات آن موقع، تاکتیک هایی را در نظر خواهد گرفت. به خصوص اینکه دنیا قبل از کرونا با دنیا کرونایی خیلی فرق نموده است.

او همچنین با اشاره به موقعیت این روزهای دونالد ترامپ شرح داد: ترامپ این روزها شدیداً نگران انتخابات 2020 است. به هر حال کرونا اقتصاد آمریکا را به ورطه ورشکستگی برده است که در این حالت، ترامپ دیگر نمی تواند به توفیق در اشتغال زایی ببالد و این مساله را دلیلی بر پیروزی قطعی خود در انتخابات ریاست جمهوری بداند. در کل باید تاکید نمود، شرایط انتخاباتی ترامپ بسیار شکننده است.

حسن بهشتی پور در سرانجام صحبت هایش گفت: اگر اتفاقی غیرمنتظره رخ ندهد، بایدن با توجه به تبعات کرونا بر اقتصاد آمریکا، می تواند نتیجه انتخابات را به نفع خود رقم بزند. پس می توان گفت کرونا برجام را احیا خواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 946

به "بایدن اگر رئیس جمهور آمریکا گردد برجام را احیا خواهد نمود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن اگر رئیس جمهور آمریکا گردد برجام را احیا خواهد نمود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید