شرح درباره اختلاف نظر روسیه و کشورهای اروپایی در خصوص برجام

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در پیامی در توئیتر می نویسد: جزئیاتی در بیانیه سه کشور اروپایی وجود دارد که روسیه درباره آنها با این کشور (فرانسه، انگلیس و آلمان) اختلاف نظر دارد اما اعتمادی که در این بیانیه وجود دارد مثبت تر است و آن تعهد کامل به برجام و کوشش های دیپلماتیکی است که برای حفظ این توافق انجام می گردد. دیدگاه های سه کشور اروپایی درباره اسنپ بک (بازگشت به عقب) است که اهمیتی ویژه دارد.

شرح درباره اختلاف نظر روسیه و کشورهای اروپایی در خصوص برجام

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

روز آدینه 30 خرداد ماه وزرای خارجه سه کشور اروپایی طرف برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) در بیانیه ای مشترک، مدعی تعهد به یافتن راه حلی دیپلماتیک برای واداشتن ایران به اجرای کامل تعهدات خود ذیل برجام شدند.

آنها در بخشی از این بیانیه، به رغم این ادعا که همچنان به قطعنامه 2231 شورای امنیت پایبند هستند، اعلام کردند که لغو تحریم تسلیحاتی ایران که طبق قطعنامه در اکتبر سال میلادی جاری محقق می گردد، تبعات سنگینی برای ثبات و امنیت منطقه دارد و اینکه تحریم های تسلیحاتی اتحادیه اروپا تا 2023 به قوت خود باقی خواهد ماند.

کشورهای اروپایی طرف برجام همچنین از طرح این موضوع و هماهنگی نزدیک با روسیه، چین و دیگر اعضای شورای امنیت خبر دادند.

این در حالی است که در بخش دیگری از این بیانیه، کشورهای اروپایی طرف برجام به تهدید آمریکا مبنی بر توسل به مکانیسم ماشه برای بازگرداندن همه تحریم های ضد ایرانی واکنش نشان داده و اعلام کردند: هر گونه اقدام یک جانبه برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل تبعات منفی جدی در شورای امنیت سازمان ملل خواهد داشت.

آنها همچنین اعلام کردند: ما از چنین تصمیمی که با کوشش های فعلی برای حفظ برجام ناسازگار است، حمایت نخواهیم کرد.

در بخش دیگری از بیانیه سه کشور اروپایی طرف برجام می خوانیم: بر این باوریم که باید به دغدغه های مشترک در باب برنامه هسته ای ایران، موشک های بالستیک و فعالیت های ثبات زدای منطقه ای در درازمدت رسیدگی کنیم. برای رسیدن به چنین نتیجه ای، همچنان به این باور اصرار داریم که راهبرد فشار حداکثری (آمریکا) آنگونه که باید راه به جایی نمی برد. بنابراین، به اینکه همزمان با توسل به دیپلماسی و گفتگوی موثر، ایران را به مسئولیت پذیری وادار کنیم، ادامه می دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 895

به "شرح درباره اختلاف نظر روسیه و کشورهای اروپایی در خصوص برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح درباره اختلاف نظر روسیه و کشورهای اروپایی در خصوص برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید