مذاکرات فشرده در وین

به گزارش مجله فیروزی، سرعت تحولات در سومین روز از مذاکرات وین که با محور برطرف تحریم ها جریان دارد، افزایش قابل توجهی پیدا نموده است و رایزنی ها به صورت فشرده در ساختمان محل گفت وگوها جریان دارد.

مذاکرات فشرده در وین

به گزارش ایرنا، امروز (شنبه) عصر هتل کوبورگ شاهد جلسات پی درپی هیات های مشارکت نماینده در گفت وگوها بود. حوالی ساعت 16 و 30 دقیقه علی باقری کنی مذاکره نماینده ارشد ایران برای ملاقات و گفت وگو با انریکه مورا هماهنگ نماینده گفت وگوها وارد هتل کوبورگ شد.

این جلسه حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید و آقای باقری حوالی ساعت 18، درحالی که برای خبرنگارانی که مقابل هتل کوبورگ برای انتشار آخرین خبرها انتظار می کشند، دست تکان می داد محل را ترک کرد. دقایقی بعد خودروی حامل هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران مقابل هتل کوبورگ ظاهر شد و بهروز کمال وندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سووال خبرنگاران درباره اینکه مذاکرات چطور پیش می رود، گفت: بد نیست. او در مورد موضوعات پادمانی هم گفت که گفت وگوها جریان دارد.

کمتر از ده دقیقه بعد، علی باقری دوباره به محل مذاکرات بازگشت، اما این بار کار وی 10 دقیقه طول نکشید و سپس هتل را ترک کرد.

هم زمان کارشناسان هیات چین و روسیه نیز وارد هتل کوبورگ شدند تا در گفت وگوها شرکت نمایند. وانگ کوان مذاکره نماینده ارشد چین نیز، هم زمان با انتشار این خبر وارد ساختمان محل مذاکرات شد تا با انریکه مورا ملاقات کند.

این درحالیست که صبح امروز هم ملاقاتهای جداگانه ای در سطح کارشناسی در هتل کوبورگ برگزار گردید و بعد از آن هیات اتحادیه اروپا با نمایندگان آمریکا در هتل دیگری که در نزدیکی کوبورگ قرار گرفته است ملاقات کردند.

دور تازه مذاکرات برطرف تحریم ها پس از نزدیک به پنج ماه وقفه، از پنجشنبه گذشته در مرکز اتریش شروع شده است. گفت وگوها در حالی به مراحل سرنوشت ساز رسیده که رسیدن به خط انتها و توافق نهایی معطل تصمیم های سیاسی غرب بویژه ایالات متحده آمریکا، بعنوان طرف نقض نماینده توافق سال 94 است.

هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن برطرف تحریم ها به نحوی تضمین شده است و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1940

به "مذاکرات فشرده در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات فشرده در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید