اشغال مجلس تایوان توسط حزب مخالف

به گزارش مجله فیروزی، آنها دلیل اشغال مجلس را فشار دولت بر نمایندگان برای پیشبرد خواسته های رئیس جمهور این کشور اعلام کردند.

اشغال مجلس تایوان توسط حزب مخالف

گروهی از اعضای مجلس حزب اپوزیسیون کومینتانگ (KMT) تایوان، به عنوان یکی از احزاب اپوزیسیون در اعتراض به دولت و انتصاب یکی از نزدیکان رئیس جمهور در یک سمت عالی رتبه، مجلس تایوان را اشغال کردند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در مقابل، قانون گذاران حزب حاکم دموکراتیک پیشرو (DPP) برای بازپس گیری مجلس موانع ایجاد شده حزب کومینتانگ را تخریب کرده و در این میان درگیری و زد و خورد میان اعضای حزب حاکم و مخالف ایجاد شد.

گروهی 20 نفره از اصلی ترین حزب مخالف تایوان کومینتانگ (KMT) در حال ژست دریافت در برابر دوربین در مجلس یوان در شهر تایپه تایوان/ عکس: رویترز

رویترز مجلس تایوان را مهارنشدنی توصیف کرد و نوشت: دعوا و درگیری در داخل مجلس و نهاد قانون گذاری آن یک اتفاق غیرمعمول نیست.

20 عضو حزب بزرگ مخالف تایوان وارد ساختمان یوان نهاد قانونگذاری این کشور شده و تمام ورودی های مجلس را با میز، جایگاه و زنجیر بستند. آنها دلیل اشغال مجلس را فشار دولت بر نمایندگان برای پیشبرد خواسته های رئیس جمهور این کشور گفتند. دولت تایوان تلاش دارد با فشار بر مجلس یکی از مشاوران نزدیک به رئیس جمهور را به مقام ناظر برگزیند.

درگیری نمایندگان دو حزب در مجلس تایوان/ عکس: رویترز

در روز دوشنبه نمایندگان حزب حاکم دموکراتیک پیشرو موانع حزب مخالف را کنار زدند و با زور راه خود را به اطراف سالن اصلی و جایگاه سخنرانی که محل اعتصاب حزب مخالف بود باز کردند.

در این اتفاق درگیری و ضد خورد زیادی در مجلس رخ داد.

نمایندگان بزرگترین حزب مخالف تایوان با جایگاه، میز و زنجیر ورودی های منتهی به سطح مجلس را بستند/ عکس: رویترز

جانی چیانگ رهبر جوان حزب مخالف مقاومت زیادی برای حفظ جایگاه ریاست از خود نشان داد و در نهایت پس از ترک جایگاه اصلی از یکی از درهای جانبی صحن مجلس بیرون کشیده شد.

پس از آن نمایندگان حزب مخالف به نشانه اعتراض در برابر میز ریاست مجلس ایستاند و نمایندگان حزب حاکم دموکراتیک پیشرو در پشت سر آنها با فریاد شعار می دادند.

ایجاد مانع در ورودی های منتهی به سالن اصلی مجلس/ عکس: رویترز

حزب اپوزیسیون کومینتانگ که در انتخابات مجلسی و ریاست جمهوری ژانویه مغلوب گردید، از شامگاه یکشنبه اعتراضاتشان را آغاز کردند. این حزب به صورت سنتی از روابط نزدیک با چین حمایت می کند. چین نیز ادعا می کند که تایوان قلمرو اوست.

حزب کومینتانگ در بیانیه ای گفت: امسال دولت تسای اینگن ون رئیس جمهور تایوان بیش از پیش ظالم شده است. لجاجت تسای هیچ راهی برای کومینتانگ باقی نگذاشته است، جز اینکه این مجلس را برای یک بایکوت مجلسی به اشغال خود درآورد.

عکس: رویترز

حزب دموکراتیک پیشرو اکثریت مجلس را در اختیار دارد.

رئیس جمهور تایوان و حزب دموکراتیک حرکت اشغال مجلس را محکوم کردند.

در سال 2014 نیز صدها دانشجوی معترض در جنبشی به نام آفتابگردان مجلس را اشغال کردند و خواستار شفافیت بیشتر در باره نفوذ اقتصادی و سیاسی چین در تایوان شدند.

جزیره تایوان به پایتختی شهر تایپه و با نام رسمی جمهوری چین یک کشور مستقل است و مدعی مالکیت بر کل سرزمین چین است.

در مقابل جمهوری خلق چین به پایتختی پکن مدعی مالکیت بر جزیره تایوان است.

سازمان ملل متحد، جمهوری خلق چین (چین پکن) را به رسمیت شناخته و تایوان (جمهموری چین) را به رسمیت نمی شناسد و عضو سازمان ملل نیست.

جمهوری خلق چین تهدید کرده هر کشوری که تایوان را به رسمیت بشناسد، چین رابطه اش را با آن کشور قطع خواهد کرد.

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 921

به "اشغال مجلس تایوان توسط حزب مخالف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشغال مجلس تایوان توسط حزب مخالف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید