چین از رسانه های هندی خواست تایوان را کشور خطاب نکنند

به گزارش مجله فیروزی، اعتراض چین پس از آن مطرح شد که پیغام های تبلیغاتی دولت تایوان در روزنامه های مطرح هند منتشر شد و محتوای آنها گرامیداشت روز ملی این جزیره خودگردان بود. در این پیغام ها تصاویر تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان منتشر می شد و هند را بابت دموکراسی اش، به عنوان متحد طبیعی تایوان ستایش می کرد.

چین از رسانه های هندی خواست تایوان را کشور خطاب نکنند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

تایوان دولت چین را به تحمیل سانسور به هند متهم کرد چرا که سفیر این کشور در دهلی نو از روزنامه نگاران خواسته به اصل چین واحد احترام بگذارند. پیشتر روزنامه های هند تبلیغاتی به مناسبت روز ملی تایوان چاپ کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چند ماه پس از درگیری های مرگبار میان نیروهای هند و چین در مرز مورد مناقشه در هیمالیا میان این دو غول آسیایی، این جنجال در زمانی رخ می دهد که احساسات هندی ها مقابل چین مملو از انزجار و سوء ظن است.

اعتراض چین پس از آن مطرح شد که پیغام های تبلیغاتی دولت تایوان در روزنامه های مطرح هند منتشر شد و محتوای آنها گرامیداشت روز ملی این جزیره خودگردان بود. در این پیغام ها تصاویر تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان منتشر می شد و هند را بابت دموکراسی اش، به عنوان متحد طبیعی تایوان ستایش می کرد.

چین که روی تایوان ادعا دارد و آن را استان خودش قلمداد می نماید، شامگاه چهارشنبه ایمیلی از طرف سفارتش به روزنامه نگاران در هند از جمله رویترز ارسال کرد.

در این پیغام آمده است: با توجه به رویداد به اصطلاح روز ملی تایوان، سفارت چین در هند مایل است به دوستان رسانه ای ما یادآور گردد که تنها یک چین در دنیا وجود دارد و دولت جمهوری خلق چین تنها دولت مشروع است که نماینده کل چین به شمار می رود.

این پیغام همچنین تاکید نمود: امیدواریم رسانه های هندی هم نگاهی همانند موضع دولت هند در قبال مساله تایوان داشته باشند و اصل چین واحد را نقض نکنند. به ویژه نباید به تایوان به عنوان کشور (ملت) یا جمهوری چین اشاره نموده یا رهبر تایوان چین در منطقه را به عنوان رئیس جمهور به تصویر بکشند تا پیغام های اشتباهی به عموم مردم نرسد.

وزیر خارجه تایوان از توصیه پکن به رسانه های هندی انتقاد کرد. دهلی نو هیچ نوع ارتباط دیپلماتیک رسمی با تایپه ندارد اما دو طرف تجارت و روابط فرهنگی نزدیکی دارند.

وزیر خارجه تایوان در پیغامی توییتری نوشت: هند بزرگترین دموکراسی روی زمین با مطبوعات زنده و آزادی برای مردمش هست. اما به نظر می رسد که چین کمونیست تمایل دارد تا با تحمیل سانسور به این کشور فشار آورد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1011

به "چین از رسانه های هندی خواست تایوان را کشور خطاب نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از رسانه های هندی خواست تایوان را کشور خطاب نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید