انتشار مشخصات پرونده های برج باغ ها در سامانه شفافیت شهرداری

به گزارش مجله فیروزی، رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران طی نامه ای از شهردار تهران خواست که اطلاعات تمامی پرونده های برج باغ ها را منتشر کند.

انتشار مشخصات پرونده های برج باغ ها در سامانه شفافیت شهرداری

بهاره آروین در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام خبر ارسال نامه ای به حناچی شهردار تهران در خصوص لزوم انتشار اطلاعات تمامی پرونده های برج باغ از سال 1382 تاکنون، اظهار کرد: شورای شهر تهران با هدف توقف تخریب فضای سبز تهران و صیانت از باغ های باقی مانده در اسفندماه سال 1396 مصوبه موسوم به برج باغ را لغو کرد، اما طی روزهای گذشته و بعد از استفساریه شهردار تهران و ایجاد مطالبه در افکار عمومی برای حفظ فضای سبز و باغات، از شهردار تهران خواستیم که فهرست تفصیلی تمامی پرونده های صادره براساس مصوبه برج باغ از سال 1382 یعنی سال تصویب مصوبه برج باغ تاکنون را روی سامانه شفافیت منتشر نمایند.

وی با بیان این که معتقد هستیم بسیاری از پروانه هایی که براساس مصوبه برج باغ صادر شده است حتی ضوابط همان مصوبه برج باغ را نیز رعایت نکردند و بیش از حد مجاز ساخت وساز داشته اند، ادامه داد: برهمین اساس برای انتشار مشخصات پرونده های برج باغ شاخص هایی در نظر گرفتیم که باید اطلاعات شان براساس شماره پرونده شهرسازی، منطقه، تراکم صادره طبق پروانه و تراکم صادره طبق سرانجام کار، تعداد طبقات طبق پروانه و تعداد طبقات طبق سرانجام کار، مساحت زمین، صورت جلسه شورای معماری، رای کمیسیون ماده 100 و غیره در لیست مشخصات شان قید گردد.

رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آمار پرونده های برج باغ به چه میزان است؟ اظهار کرد: به نظر می رسد که تعداد پرونده ها زیاد باشد و امیدواریم براساس اطلاعاتی که شهرداری در این خصوص منتشر می نماید، بتوانیم آمار دقیق و شفافی از برج هایی که در 15 سال گذشته براساس مصوبه برج باغ ساخته شده اند به افکار عمومی ارایه دهیم.

آروین اضافه نمود: تمام کوشش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم در راستای پاسخگویی به مطالبه عمومی مردم مبنی بر حفظ فضای سبز و باغات عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 43

به "انتشار مشخصات پرونده های برج باغ ها در سامانه شفافیت شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار مشخصات پرونده های برج باغ ها در سامانه شفافیت شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید