اولیانوف: رأی گیری در شورای حکام به صورت مجازی نخواهد بود

به گزارش مجله فیروزی، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در توییتی ضمن اعلام خبر آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که موضوع اصلی آن برنامه هسته ای ایران است، اعلام کرد در این نشست مجازی رای گیری انجام نخواهد شد.

اولیانوف: رأی گیری در شورای حکام به صورت مجازی نخواهد بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در توییتی از آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد.

اولیانوف نوشت: جلسه شورای حکام آژانس آغاز شده است. این جلسه به صورت مجازی برگزار خواهد شد، اما اگر نیاز به تصمیم گیری در صورت نبود اجماع باشد، رئیس جلسه یک نشست حضوری را طبق رویه های عادی تشکیل خواهد داد. رای گیری به صورت مجازی نخواهد بود. تصمیم درست این است.

او همچنین در توییتی دیگر فضای این نشست را به دلیل برگزار شدن آن به صورت مجازی غیرعادی توصیف کرد.

این مقام روس در توییتی دیگر نوشت: نقض قوانین و هنجارهای موجود در نبود مطابقت از پیش تعیین شدۀ رویه ها در موقعیت های فوق العاده، مشکل به حساب نمی آید؟ رای گیری مجازی بهترین راه برای حرکت از دیپلماسی چندجانبه به سمت ادوار تاریک است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این نشست با تکرار اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد تهران اجازه بازرسی از برخی مکان ها را نمی دهد.

خبرنگار شبکه کان نیوز به نقل از گروسی نوشت: ایران برای چهار ماه است که به ما اجازه دسترسی به دو مکان را نداده و تقریبا برای یک سال نیز در مباحثات محتوایی برای شفاف سازی درباره سوالات حول مواد هسته ای اعلام نشده و فعالیت های هسته ای اعلام نشده همکاری نکرده است.

لارنس نورمن خبرنگار نشریه وال استریت ژورنال مستقر در بروکسل روز جمعه در صفحه توئیتر خود از تلاش آمریکا برای صدور قطعنامه ای علیه ایران از طریق نشست امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 893

به "اولیانوف: رأی گیری در شورای حکام به صورت مجازی نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: رأی گیری در شورای حکام به صورت مجازی نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید