اولین سخنرانی نامزد صدراعظمی حزب سوسیال دموکرات آلمان، شانس خوبی برای پیروزی داریم

به گزارش مجله فیروزی، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات در اولین سخنرانی خود در این سمت به بر شمردن اولویت های مد نظر خود پرداخته و از شانس خوب حزبش برای عهده داری رهبری جامعه سخن گفت.

اولین سخنرانی نامزد صدراعظمی حزب سوسیال دموکرات آلمان، شانس خوبی برای پیروزی داریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، اولاف شولتز، معاون صدر اعظم آلمان و نامزد صدر اعظمی در انتخابات سال آینده این کشور از حزب سوسیال دموکرات در اولین سخنرانی خود به عنوان نامزد صدر اعظمی بر این مسئله تاکید کرد که حزبش می خواهد دولت فدرال بعدی را رهبری کند.

وی روز شنبه در سخنانی گفت: حزب سوسیال دموکرات متحد است، مشترکا رفتار می کند و می خواهد در انتخابات پارلمانی در سپتامبر 2021 پیروز شود. من بر این عقیده ام که ما شانس خوبی برای پیروزی داریم.

شواتز تاکید کرد که برای وی احترام بیشتر در جامعه، آینده خوب با مشاغل خوب و جلوگیری از تغیرات اقلیمی آب و هوایی توسط بشر است. از دیگر موضوعات مهم مد نظر ما قدرت تکنولوژیکی آلمان و اروپای متحد و مستقل است.

شولتز در حالی این اظهارات را ایراد می کند که حزب سوسیال دموکرات در نظرسنجی ها شرایط خوبی نداشته و با فاصله زیاد بعد از اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها قرار گرفته است.

اولاف شولتز با نگاهی به بحران کرونا گفت: تنها یک جامعه قوی و متحد با یک دولت اجتماعی قدرتمند می تواند با چنین بحرانی مبارزه کند.

شولتز 62 ساله رسما در تابستان گذشته به عنوان نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات برگزیده شد.

وی همچنین برابری شغلی مرد و زن را از دیگر موضوعات مطرح برای حزبش دانست.

شولتز در عین حال مهم ترین وظایف آینده را مبارزه با تغییرات آب و هوایی، پیشرفت دیجیتالی و اروپا مطرح نمود.

وی تاکید کرد: این یک وظیفه بزرگ است که جلوی تغییرات اقلیمی ساخت دست بشر را بگیریم. آلمان می خواهد تا سال 2050 از این نظر خنثی شود.

وی دیجیتالی شدن را از دیگر موضوعات مهم دانست و گفت: این نباید چیزی باشد که از کالیفرنیا و یا چین بیاید. اروپا هم باید به سیستم های عامل دیجیتالی، هوش مصنوعی و فناوری کوانتوم مجهز شود.

شولتز همچنین بر لزوم انسجام در اروپا تاکید کرده و گفت: ما به یک اروپای متحد نیاز داریم. در اینجا مسائل مهمی چون مرزهای خارجی اروپا، امنیت مشترک، پیشرفت های فن آوری و انسجام اجتماعی باید مد نظر قرا گیرد.

وی تاکید کرد: آلمان نسبت به بحران مالی بیش از 10 سال پیش در بحران کرونا کمک کرد تا اروپا پاسخ مشترک و یکپارچه ای به این بحران بدهد. وی گفت: همه متوجه شده اند که آلمان وظیفه خود را فهمیده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آلمان برگزاری انتخابات در روز یکشنبه 26 سپتامبر 2021 [چهارم مهرماه 1400] را تصویب کرده است. فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم چند روز پیش این تاریخ برای برگزاری انتخابات سراسری را تایید کرد.

آنگلا مرکل اعلام کرده است که پس از 16 سال حضور در جایگاه صدراعظمی آلمان قصد دارد از سیاست کناره گیری کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

با قطعی شدن کناره گیری مرکل از قدرت، رقابت شدیدی برای در اختیار دریافت کرسی صدراعظمی آلمان در بین هم حزبی های وی (اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان) در گرفته است.

قرار است اواسط ژانویه سال آینده (اواخر دی ماه امسال) رأی گیری نهایی برای معرفی نامزد اصلی حزب دموکرات مسیحی آلمان برای تصدی سمت صدراعظمی برگزار شود.

از طرفی دیگر احزاب آلمانی نیز امیدوارند که با کنار رفتن آنگلا مرکل از قدرت، شانس بیشتری برای در اختیار دریافت جایگاه صدراعظمی در قالب ائتلاف با احزاب دیگر داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1197

به "اولین سخنرانی نامزد صدراعظمی حزب سوسیال دموکرات آلمان، شانس خوبی برای پیروزی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین سخنرانی نامزد صدراعظمی حزب سوسیال دموکرات آلمان، شانس خوبی برای پیروزی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید