این شیرینی جادوی عشق دارد

به گزارش مجله فیروزی، شیرینی نازک ارمنی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم است که با رسپی های مختلفی پخته می گردد.

این شیرینی جادوی عشق دارد

خبرنگاران، شک نکنید یک شیرینی که با عشق و آرزوی روزهای دلپذیر برای عزیزانتان پخته گردد مزه اش فرق می نماید.

مواد لازم

7 عدد تخم مرغ

400 گرم کره

یک لیوان سرخالی روغن جامد

4 لیوان شکر

2 ق م بکینگ پودر

2 ق چ وانیل

یک لیوان ماست

یک ق س مایع خمیر

یک استکان شیر

آرد به میزان لازم

1. ابتدا مایه خمیر را در کمی آب جوش حل کنید. شیر را در کاسه مناسبی گرم کنید و مایه را به آن اضافه کنید و به همراه 2 ق آرد با هم مخلوط کنید. روی ظرف را بپوشانید و در یک جای گرم برای مدت 10 ساعت قرار دهید.

2. برای تهیه مواد داخل شیرینی 200 گرم کره و 2 لیوان شکر را در یک کاسه خوب مخلوط کنید و با همزن بزنید تا پف نموده و سفید گردد. حالا وانیل و آرد را به مواد اضافه کنید و به هم بزنید. وقتی خمیر حاصل را کاملا ورز دادید. آنرا به چانه هایی به مقدار نارنگی، جدا و گرد کنید و داخل یخچال بگذارید.

3. حالا برای درست کردن خمیر شیرینی در یک کاسه مناسب 100 گرم کره را به همراه شکر با همزن خوب مخلوط کنید. روغن جامد را هم به آن اضافه نموده خوب بزنید تا سفید گردد. حالا 5 عدد تخم مرغ را یکی یکی به مواد اضافه نموده و به هم زدن ادامه دهید. بعد وانیل و میزانی آب را به مواد اضافه نموده خوب ورز دهید. مایه خمیر آماده شده را داخل کاسه ای ریخته و به آن 1 لیوان ماست و 2 ق بکینگ پودر افزوده با یکدیگر مخلوط کنید و داخل کاسه خمیر بریزید. حالا آرد را کم کم افزوده و مواد را ورز دهید.

اضافه کردن آرد را تا زمانی ادامه دهید که خمیر به دست نچسبد. سپس روی خمیر را با پارچه ضخیمی بپوشانید و در جای نسبتا گرمی قرار دهید تا خمیر یک شب تا صبح به اصطلاح استراحت کند. بعد از گذشت این زمان و آماده شدن خمیر میزانی از آن را به وسیله کارد ببرید و به صورت یک پرتقال درشت گرد کنید. کل خمیر را به همین صورت چانه گیری کنید.

4. فر را روشن کنید و روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم گردد. روی یک سطح صاف آرد بپاشید و گلوله های خمیر را روی آن باز کنید. در این زمان آخرین کره 100 گرمی را آب نموده با قلمو روی خمیر بمالید. گلوله بعدی را هم باز کنید و روی لایه اول قرار دهید. حالا مواد آماده شده داخل یخچال را بیرون آورده، یک لایه از آن را روی خمیر پخش کنید.

لایه های سوم و چهارم خمیر را هم همینطور بچینید. حالا این چهار ورق بازشده را تا کنید و به صورت چهارگوش درآورید و به وسیله یک سوزن لحاف دوزی چند سوراخ روی آن ایجاد کنید تا هوای داخل خمیر خارج گردد. بعد با وردنه خمیر را مجددا پهن کنید و با چاقوی دندانه دار به شکل چهار گوش برش بزنید. سینی فر را چرب کنید. شیرینی ها را داخل سینی بچینید. روی شیرینی ها را با قلمو زرده تخم مرغ بمالید. سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید. شعله پایین را روشن کنید و اجازه دهید حدود 45 دقیقه بپزد.

بعد شعله پایین را خاموش و شعله بالایی را روشن کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه سطح روی آن قرمز گردد. بعد از این مراحل فر را خاموش کنید و اجازه دهید تا سرد گردد.

فوت و فن

برای اینکه شیرینی ها خشک نگردد یک ظرف آب داخل فر قرار دهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2088

به "این شیرینی جادوی عشق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این شیرینی جادوی عشق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید