بازنشستگی موسس علی بابا در کمال ناباوری رخ داد

به گزارش مجله فیروزی، جک ما(Jack Ma) کارآفرین و موسس شرکت دانش بنیان علی بابا در مصاحبه با مجله نیویورک تایمز(New York Times) اظهار داشت که روز دوشنبه بازنشسته خواهد شد.

بازنشستگی موسس علی بابا در کمال ناباوری رخ داد

به گزارش ایسنا جک ما(Jack Ma) کارآفرین، صنعتگر و مدیر ارشد اجرایی چینی است، که گروه دانش بنیان علی بابا را تأسیس نمود.

وی در حال حاضر به عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره گروه علی بابا فعالیت می نماید.

این کارآفرین چینی در مصاحبه با مجله نیویورک تایمز(New York Times) گفت که روز دوشنبه بازنشسته خواهد شد و مدیریت ارشد اجرایی علی بابا را برای همیشه کنار خواهد گذاشت.

تاسیس علی بابا، جک ما را با ثروت 40 میلیارد دلار به ثروتمندترین مرد چین تبدیل کرد.

وی روز دوشنبه در جشن تولد 54 سالگی خود مدیریت این شرکت را ترک خواهد گفت.

ما در جوانی سه بار در آزمون ورودی دانشگاه چینی رد شد. در نهایت، در مؤسسه دبیری هانگزو که در حال حاضر به عنوان دانشگاه هانگزو شناخته می گردد رفت و در سال 1988 با رشته دبیری انگلیسی فارغ التحصیل شد. وی پس از فارغ التحصیلی، مدرس انگلیسی و تجارت بین المللی در دانشگاه هانگزو دیانزی شد.

جالب است که این مرد چینی پس از فارغ التحصیلی برای فعالیت در 30 شغل مختلف اقدام کرد که در همه آن ها رد شد. به عنوان مثال، مجموعه رستوران های کی اف سی جک ما را در دورانی که در پی شغل برای خود بود، به دلیل قد کوتاه و لاغر اندام بودنش استخدام نکرد.

گروه علی بابا در سال 1999 در آپارتمان مدیر عامل امروز این شرکت جک ما در پکن افتتاح شد. جک ما در مورد تاسیس علی بابا شرح می دهد: یک روز در سانفرانسیسکو در کافی شاپ نشسته بودم و فکر می کردم که نام علی بابا خوبه و هنگامی که گارسون آمد از وی پرسیدم علی بابا را می شناسی؟جواب داد بله می شننام، پرسیدم در موردش چه می دانی؟ گفت علی بابا و 40 سارق و من گفتم آره خودشه! به خیابان رفتم و از عابران که از ملیت های مختلفی چون هندی، آلمانی، چینی، ژاپنی و ... بودند همین سؤال را پرسیدم و همگی همان جواب را دادند. علی بابا به راحتی تلفظ می گردد و در همه دنیا نیز شناخته شده است.

گروه علی بابا (Alibaba Group) یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است در زمینه هایی چون: فروشگاه اینرنتی، یک سیستم خرده فروشی، و رایانش ابری فعالیت می نماید.

علی بابا همیشه به آمازون چین معروف بوده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2003

به "بازنشستگی موسس علی بابا در کمال ناباوری رخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنشستگی موسس علی بابا در کمال ناباوری رخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید