آنالیز کتاب فرهنگ شهرت در چراغ مطالعه

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، چراغ مطالعه در سومین قسمت از فصل جدید خود که با موضوع علوم اجتماعی است سراغ احسان شاه قاسمی مترجم کتاب فرهنگ شهرت رفته و با او در خصوص سلبریتی ها و سازوکارهای شهرت رسانه ای گفت وگو نموده است. این برنامه امشب، شنبه 6 دی، ساعت 9 شب از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

آنالیز کتاب فرهنگ شهرت در چراغ مطالعه

فرهنگ شهرت نوشته الیس کَشمور به دنبال آنالیز این موضوع است که چرا ستاره های دنیای جدید انقدر برای ما مهم شده اند؟ و کدام انگیزه در صاحبان قدرت و رسانه باعث می گردد بازار خبرهای مربوط به آن ها را داغ نگه دارد. این کتاب اطلاعات جامع و مهمی از نظام ستاره سازی در غرب را بیان نموده و نشان میدهد رسانه های دنیا سرمایه داری چگونه از ستاره ها قهرمان ملی می سازند؟ الیس کشمور استاد جامعه شناسی دانشگاه آستون انگلستان است و اصلی ترین حوزه مطالعاتی وی درباره پدیده شهرت در دوران پست مدرن و فرآیند شکل گیری سلبریتی هاست.

چراغ مطالعه برنامه ای تبادل نظر محور در حوزه کتاب است که به تهیه کنندگی مرتضی روحانی در شبکه چهار سیما فراوری شده است. این برنامه شنبه ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می گردد و تکرار آن یکشنبه ها ساعت 14 روی آنتن می رود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1236

به "آنالیز کتاب فرهنگ شهرت در چراغ مطالعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز کتاب فرهنگ شهرت در چراغ مطالعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید