برگزاری رویداد E3 2023 لغو شد؛ آیا E3 کاملا نابود شده است؟

به گزارش مجله فیروزی، در حالی که سال گذشته، انجمن نرم افزارهای تفریح (Entertainment Software Association یا به صورت مخفف ESA) با اطمینان از برگزاری رویداد E3 در سال 2023 اطلاع داد، اکنون که فقط چند ماه تا زمان همیشگی برگزاری آن فاصله داریم، ESA به صورت رسمی اعلام نموده است که E3 2023 هم همانند سال گذشته برگزار نخواهد شد.

برگزاری رویداد E3 2023 لغو شد؛ آیا E3 کاملا نابود شده است؟

در حالی که قرار بود پس از 4 سال، این رویداد دوباره به صورت حضوری در لس آنجلس برگزار گردد، پس از اینکه شرکت هایی مثل یوبی سافت، سِگا و تنسنت هم به شرکت های بزرگ سونی، مایکروسافت و نینتندو پیوستند و اعلام کردند که در رویداد E3 حضور نخواهند داشت، انتظار می رفت که برگزاری این مراسم لغو گردد.

کایل مارسدن-کیش (Kyle Marsden-Kish)، معاون بخش گیمینگ شرکت ReedPop که یکی برگزارنماینده های مراسم این دوره بود، در بیانیه نو خبری خود گفت: به علت تمام کوششی که ما و شرکایمان برای برگزاری این رویداد انجام داده بودیم، این یک تصمیم سخت بود اما باید آنچه را که برای صنعت و E3 مناسب است، انجام دهیم. ما می دانیم و درک می کنیم که شرکت های علاقه مند نتوانسته اند دموهای قابل بازی را برای این رویداد در تابستان سال جاری آماده نمایند. برای افرادی که به E3 2023 متعهد بوده اند، متأسفیم که نمی توانیم نمایشی که شایسته آن هستید را به نمایش بگذاریم.

اگرچه به نظر می رسد که دیگر E3 مرده است و به دوران سابق و اوج خود برنخواهد گشت، ReedPop و ESA در بیانیه خود اعلام کردند که با همدیگر روی برگزاری رویدادهای آینده و بعدی E3 کار خواهند کرد. IGN روز سه شنبه گذشته گزارش داد که تعدادی از ناشران بزرگ از این رویداد عقب نشینی نموده اند و دیگران درباره مشارکت در این رویداد تردید دارند. در روز پنج شنبه، IGN گزارش داد که طبق گزارش ها، برگزارنمایندگان E3 به اعضا گفته اند که E3 2023 به سادگی علاقه مندی لازم را برای اجرای به گونه ای که مقدار، قدرت و تأثیر صنعت ما را به نمایش بگذارد، جلب ننموده است.

استنلی پیر-لوییس (Stanley Pierre-Louis)، رئیس و مدیرعامل ESA، در همین خصوص با سایت GameIndustry.biz گفت وگویی انجام داده است. او در پاسخ به سؤالی که آیا احساس می کنید که اعضای شما (شرکت های همکار) دیگر این رویداد را نمی خواهند؟، اعلام کرد: ما همواره اعضای خود را در تصمیم گیری های راهبُردی از جمله تصمیمات مربوط به E3 درگیر نموده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که اولویت های آن ها را هنگام برنامه ریزی رویدادها یا برنامه ها در نظر می گیریم. ما مطمئناً این کار را اینجا هم انجام داده ایم. ما تمام کوشش خود را برای انجام تغییرات انجام داده ایم اما در نهایت شرکت ها تصمیمات تجاری و بازاریابی فردی خود را می گیرند. این یک منظره در حال تکامل است و ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که این نیازها را برآورده می کنیم.

رئیس ESA درباره احتمال برگزاری E3 در سال 2024 گفت: ما متعهد به ارائه یک پلتفرم صنعتی برای بازاریابی و گردهمایی هستیم اما می خواهیم مطمئن شویم که تعادل مناسبی را پیدا می کنیم که نیازهای صنعت را برآورده می نماید. ما مطمئناً گوش می دهیم و مطمئن می شویم که هر چیزی را که می خواهیم ارائه دهیم، آن نیازها را برآورده می نماید و در آن موقع اخبار بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهیم داشت.

او در سرانجام در مورد تغییرات احتمالی ساختار E3 در صورت بازگشت در سال های بعد گفت: ESAتقریباً 30 سال است که از این صنعت در ایالات متحده دفاع می نماید. E3 برای بسیاری از آن سال ها فعال بوده است. این یک عنصر اساسی از آنچه ما برای صنعت فراهم می کنیم، محسوب می گردد. مطمئناً این یکی از چیزهایی است که ما برای صنعت ارائه می کنیم که شامل کارهای مهم حمایتی هم می گردد اما ما واقعاً مشتاقانه منتظریم تا صنعت را گرد هم آوریم تا نوآوری های باورنکردنی و کارهای خلاقانه ای را که فراوری نموده ایم، به نمایش بگذاریم.

این سومین باری است که در سال های اخیر برگزاری رویداد E3 لغو می گردد. آخرین باری که این رویداد قدیمی به صورت حضوری برگزار گردید، E3 2019 بود. سپس E3 2020 به خاطر شیوع لغو شد. شرکت های بازی در آن سال رویدادهای خود را طی چند ماه به صورت دیجیتالی برگزار کردند. یک سال بعد در E3 2021 این رویداد بازگشت اما این بار در قالب نوی که کاملاً به صورت دیجیتالی انجام شد. ESA قصد داشت E3 2022 را به هر دو صورت حضوری و دیجیتالی برگزار کند که هر دو در نهایت لغو شد.

در این سال های اخیر، جف کیلی (Geoff Keighley) که بسیاری او را به واسطه برگزاری سالیانه رویداد گیم اواردز می شناسند، در تابستان با برگزاری رویداد جشن بازی تابستانی (Summer Game Fest) سعی نموده جایگزینی برای E3 خلق کند و به همین طریق توجه بسیاری از ناشرها و توسعه دهندگان مختلف را هم به خود جلب نموده است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2055

به "برگزاری رویداد E3 2023 لغو شد؛ آیا E3 کاملا نابود شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رویداد E3 2023 لغو شد؛ آیا E3 کاملا نابود شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید