برگزاری گفت وگوهای پسابرگزیت در 15 ژوئن

به گزارش مجله فیروزی، نخست وزیر انگلیس از برگزاری نشست مجازی با مقامات ارشد اتحادیه اروپا در 15 ژوئن برای گفت وگو در مورد آینده روابط این کشور پس از خروج از برگزیت خبر داد.

برگزاری گفت وگوهای پسابرگزیت در 15 ژوئن

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز دولت انگلیس اعلام کرد که 15 ژوئن بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا و اورسولا فون در لایِن، رئیس کمیسیون اروپا به منظور از سرگیری مذاکرات متوقف شده در مورد آینده روابط اتحادیه اروپا و انگلیس، در یک کنفرانس ویدئویی به بحث و گفت وگو خواهد پرداخت.

سخنگوی رئیس شورای اتحادیه اروپا اظهار کرد: در پی تماس تلفنی به عمل آمده با بوریس جانسون چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا موافقت خود را با برگزاری این کنفرانس ویدئویی در سطحی بالا در بعد از ظهر 15 ژوئن روز (دوشنبه) با مشارکت رئیس کمیسیون اروپا و رئیس مجلس اروپایی اعلام کرد.

مذاکرات مربوط به آینده روابط انگلیس و 27 کشور عضو اتحادیه اروپا پس از خروج این کشور از توافقنامه برگزیت از ماه فوریه پیشرفت اندکی داشته و به سختی پیش رفته است. زمان اتمام تعهدات اتحادیه اروپا در قبال بریتانیا و دوره انتقال پس از خروج از برگزیت در تاریخ 31 ژانویه به سرانجام می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 884

به "برگزاری گفت وگوهای پسابرگزیت در 15 ژوئن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری گفت وگوهای پسابرگزیت در 15 ژوئن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید