تحویل بناهای تاریخی استان یزد توسط صندوق احیا به سرمایه گذاران بخش خصوصی

به گزارش مجله فیروزی، مراسم تحویل و تحول بناهای خانه های حظیره ایی و حیرانی، سوئیت های جدید الاحداث باغ پهلوانپور مهریز و عمارت حجت آباد وزیر استان یزد با حضور مسئولان میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی این استان، سرمایه گذاران و نمایندگان صندوق احیا برگزار گردید.

تحویل بناهای تاریخی استان یزد توسط صندوق احیا به سرمایه گذاران بخش خصوصی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی، این مراسم تحویل و تحول با حضور حسن تسبیح پور، حامد مهدانیان، امیرحسین جوادی و فرشید عبدالهی به عنوان نمایندگان صندوق احیاء ، نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و سرمایه گذاران بناهای یاد شده انجام شد .

بازگشایی پاکت ج این بناهای تاریخی چندی پیش در کمیسیون مزایده های صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی انجام شد و با اعلام نام برندگان و پس از طی مراحل قانونی این بناها تحویل سرمایه گذاران این بناهای تاریخی شد.

خانه حظیره ایی با هزینه مرمت 9 میلیارد و 500 میلیون ریال به منظور احیاء، مرمت و بهره برداری مدت تعیین به مدت 14 سال به امیرحسن دهقانی سرمایه گذار بخش خصوصی تحویل شده است.

خانه حیرانی نیز باهزینه مرمت 3 میلیارد و 200 میلیون ریالی به مدت 10 سال به سید مرتضی نقیبی تحویل داده شد.

همچنین مجموعه حجت آباد وزیر به مدت 25 سال و با هزینه مرمت 40 میلیارد ریالی به احمد براتی و سوییت های جدید الاحداث بنای تاریخی باغ پهلوان پور به تعاونی توسعه عمران شهرستان مهریز با قرارداد 10 ساله و هزینه مرمت 5 میلیارد ریالی تحویل داده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 189

به "تحویل بناهای تاریخی استان یزد توسط صندوق احیا به سرمایه گذاران بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل بناهای تاریخی استان یزد توسط صندوق احیا به سرمایه گذاران بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید