حسان دیاب عزم سفر کرد

به گزارش مجله فیروزی، ایرنا نوشت: روزنامه الاخبار چاپ بیروت امروز (چهارشنبه) نوشت: حسان دیاب نخست وزیر لبنان برای سفر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس شامل عربستان، امارات، کویت و قطر آماده می گردد.

حسان دیاب عزم سفر کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ترکیبی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این روزنامه اضافه نمود: این سفر نتیجه هماهنگی هایی است که فرانسه با آمریکایی ها و عربستانی ها انجام داده و از آنها خواسته است به دولت جدید لبنان حمله نکنند تا در برابر، این دولت هم طرح اصلاحات واقعی را ارائه کند.

الاخبار به تاریخ دقیق سفر حسان دیاب اشاره نکرد.

این روزنامه هم چنین نوشت: سعد حریری نخست وزیر پیشین لبنان همراه غطاس خوری نماینده مجلس از جریان المستقبل امروز وارد امارات شد و قرار است با ولی عهد این امیرنشین ملاقات و گفت وگو کند.

روزنامه جمهوریت چاپ بیروت نوشت: ناصیف حتی وزیر امور خارجه لبنان در نخستین سفر رسمی خارجی خود روز آدینه به فرانسه می رود و با اف لودریان همتای فرانسوی خود و پایر دوکان نماینده رییس جمهوری فرانسه ملاقات و در موضوع نشست سدره گفت وگو می نماید.

این روزنامه اضافه نمود: وزیر خارجه لبنان در سفرش به پاریس موضوع های زیر را با مسئولان فرانسوی آنالیز خواهد نمود:

- روابط لبنان و فرانسه پس از روی کار آمدن دولت حسان دیاب، اقدام های مورد احتیاج برای پیشرفت این روابط و نقش فرانسه و اتحادیه اروپا در پشتیبانی از لبنان برای عبور از بحران.

- سرنوشت نشست سدره، به ویژه پس از سفر هیات صندوق بین المللی پول به لبنان و ارتباطی که میان تمام طرح ها برای حل بحران مالی این کشور وجود دارد.

- تازه ترین رویدادهای منطقه خاورمیانه، به ویژه چالش مالی لبنان در زمینه های مختلف از جمله مساله آوارگان سوری و تأثیر آن بر شرایط لبنان.

هم چنین محمد فهمی وزیر کشور لبنان در اولین سفر خارجی خود خاتمه این هفته به تونس خواهد رفت تا در نشست سالانه وزیران کشور اتحادیه عرب شرکت کند.

قرار است این نشست مسایل امنیتی و همکاری اطلاعاتی میان کشورهای عرب را آنالیز کند.

310310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 580

به "حسان دیاب عزم سفر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسان دیاب عزم سفر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید